Gå til innhold

Hva skjer for tiden med meg?


elisa_23

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er en 23 år gammel jente som for 3-4 måneder siden sluttet med p-piller og gikk over til alternativ prevensjon for å forberede forsøk på å bli gravid. For cirka to måneder siden begynte vi å prøve å få "barn i magen":) Her kommer problemstillingen jeg trenger hjelp av dere til å få svar på:

 

Jeg har helt grusomme humørsvingninger som jeg aldri i mitt liv har hatt før. Jeg har aldri vært plaget noe spesielt med PMS, alltid hatt alle frustrasjoner under kontroll. Den sise uken omtrent har jeg likevel følt meg helt ute av kontroll, følelsene svinger fra ett sekund til et annet og jeg klarer ikke holde noe igjen. Alt ved min samboer som jeg tidligere har tolerert blir jeg regelrett fly forbanna på nå (selv om han ikke gjør noe galt) og i løpet av 10 minutter kan jeg gå fra å være kjempeforbanna og kjefte, til å sitte der og storgråte, for så å være så inderlig forelska som det går an å bli.. I tillegg føler jeg meg oppblåst og den lille bulken nederst på magen som mange kvinner skjemmer seg over, er større en vanlig og plager meg veldig.

 

Jeg vet jeg hadde ordentlig mensen for omtrent to måneder siden, for cirka tre-fire uker siden hadde jeg bare brun utflod og jeg har ikke hatt mensen siden. Jeg går konstant og venter på den, for jeg har menssmerter hele tiden og har hatt det i snart to uker.. Jeg har tatt 3 graviditetstester og de har alle vært negative, så jeg er vel ikke gravid.

 

Jeg skjemmes veldig over oppførselen min.. jeg har alltid vært stolt over å ha mine kvinnelige hormoner under kontroll hele livet og er lei av å ikke ha det nå. Kan dette være underbevisste psykiske reaksjoner på at vi er i en fase der vi prøver å få barn? Har noen hatt lignende opplevelser?

 

Setter stor pris på alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja..og i tillegg er jeg hele tiden glovarm i kinnene mine, det nærmest brenner i huden. Jeg stoler blindt på graviditetstestene og derfor kan jeg jo ikke være gravid...sukk..forvirra jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan komme av kraftige hormonforandringer etter at dere har sluttet på pilla!! det hadde jeg også. man kan få ganske kraftige symptomer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt en mulighet. Men jeg har utelukket litt den tankegangen siden jeg sluttet med p-pillen for 5 måneder siden og kun har brukt kondomer siden da.. Ville gjøre alt riktig og var derfor flink og avsluttet p-pillebruken i god tid før vi satte igang forsøkene på å bli gravide her i huset:)

 

Samboeren min mener jeg er gravid, men jeg tør ikke tenke tanken selv.. men etter hvert som jeg leser på sidene her så skjønner jeg jo at jeg kanskje må tenke tanken selv om testene har vært negative:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...