Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 11 uker har begynt å suge veldig på tommelen de siste to ukene. Hun har et stort sugebehov og hun virker fornøyd over å ha funnet ut at tommelen er god å ha i munnen. Men.. Vil dette påvirke tannstillingen hennes seinere??

Vi har prøvd å gi henne smokk og hun synes den er ok, men hun spytter den fort ut igjen. Dersom vi ikke tar den inn igjen med en gang tar hun fingeren.Hun roer seg veldig når hun har noe å suge på, så jeg blir litt usikker på hva jeg skal gjøre. Er det noen som har tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår jente suger også på totten. Snakket med en tannpleier om dette, og hun sa at så lenge vi fikk henne til å slutte 1-2 år før de nye tennene kommer så ville det ikke påvirke tannstillingen. Så ved ca 3års alder er det slutt hadde vi tenkt da.

Skrevet

Takk for tilbakemeldingen! Det var betryggende å høre:) Håper ikke det blir et stort problem å få henne til å slutte da... tenker at det er enklere å få henne til å slutte med smokk enn med fingeren siden den alltid er tilgjengelig.

Skrevet

Tenkte bare å nevne at to av mine små sugde på totten da de var små, men 6 mndr gamle sluttet begge to helt av seg selv.

Minstemann på 3 mndr tok faktisk totten umiddelbart etter å ha kommet ut av magen (han må ha trent der inne:-), men nå har han visst funnet ut at pekefingeren og langefingeren er best å suge på.

Kanskje for mye å håpe på at at han også vil avvenne seg selv innen 6 mndr, men får ta bekymringene etter hvert som de kommer, kanskje blir det ingenting å bekymre seg for:-)

(Fra 6 mndr er jo ikke suttebehovet så stort lenger, da er det mer vane.)

Skrevet

Godt å høre! Får håpe jenta min er like flink da!:) Akkurat nå tror jeg hun er verdens flinkeste jente for nå har hun sovet hele natten igjennom 3 dager, så da blir hun sikkert flink til alt mulig annet også;) Hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...