Gå til innhold

fy faen ass!!! (utblåsning)

Gjest

Anbefalte innlegg

har ei venninne som er helt hypokonder..

jeg fikk vite at jeg har en mild svforgiftning.. i går var jeg ganske dårlig men jeg følte for å vente til i dag med å dra til lege siden jeg følte ting var ok sånn ellers i kroppen og jeg samme dag hadde vært på sykehuset og dagen før å faktisk, lille sparka livlig og sånn så jeg følte det ikke var noen fare..og det fikk jeg bekrefta til legen i morgest:)

Hun dro såklart den du må dra på sykehuset, mens jeg sa at det er ikke nødvendig.. da fikk jeg den vel hun skulle ikke ta slike sjanser den dagen hun ble gravid...

jeg ble jo skikkelig lei meg og spurte om hun virkelig mente på være så frekk å indirekte si at jeg utsatte babyen min for fare? nei vi er alle forskjellig, jeg vet bare hva jeg hadde gjort svarte hun..

så svarte jeg at det er ikke så sikkert du vet det for når du blir gravid, så VET du det om noe er galt..og ting blir ofte helt annerledes enn man tror...

fikk til beskjed at jeg skulle ikke fortelle henne hva hun kom til å mene/føle...:o

jeg ble jo litt jøss her er det hårsårhet ute å går så jeg svarte at da kunne hun jo for i helvete drite i å si at jeg tar sjanser for hun har aldri opplevd hvordan det er å være gravid og at det sårer meg at hun våger påstå jeg utsetter babyen min for fare :S

er jeg nærtagende som føler meg såra over henne eller er hun urimelig?

Fortsetter under...

Nei, du er ikke overdrevet nærtagende, men hun er heller ikke overdrevent kjip her. Problemet er jo, som du også nevner her, at hun ikke aner hvordan det føles å ha ansvaret for en som ligger i maven sin. Hun vet ikke hvor viktig det er for en mor å ikke bli kritisert for slike avgjørelser fordi en mor selvsvagt gjør det absolutt beste for babyen sin (om man ikke er en wacko, el.l, selvsagt). Det hun heller ikke vet er at båndet mellom mor og barn er så nært at mødre rent instinktivt vanligvis vet om noe er galt. Det er ikke tilfeldig at leger og sykehuspersonell generelt i stor grad stoler på det moren forteller dem om slikt. Grunnen til at jeg innledningsvis sier at hun ikke er overdrevent kjip er selvsagt at hun ikke vet noe om dette før hun har følt det selv. Av den grunn tror jeg de fleste som ikke har barn ofte prøver å bite i seg en del ting når man diskuterer med noen som skal bli mor eller er mødre. Men dere er sikkert begge unge, og gudene skal vite at jeg selv var en irriterende besserwisser da jeg var på din alder. Som du vet er jeg det egentlig ennå. :-/

Du får bare vite i ditt stille sinn at hun en gang i fremtiden vil bli slått av tanken på hvor rett du hadde den gangen dere diskuterte det. Det er også sikkert litt omsorg i hennes litt irriterende holdning her,- hun er sikkert litt redd for at det *skulle* være noe galt med Lucas, og tenker som mange andre at det er bedre med en sjekk for mye enn en for lite. Hun forstår ikke dette.

Ha en fin dag, beibi!

jeg forstår jo at hun bekymrer seg og det er trivelig det, men jeg hadde vært på sykehuset både den dagen og dagen før så følte meg sikker på at ting var ok... alt jeg ønsket meg akkurat da var noen til å si at dette går så bra så.. istedet får jeg hysteriske ord om at jeg tar sjanser osv osv.. det bidrar jo bare til å skremme meg når jeg sitter å egentlig vet at alt er ok, pluss at jeg sitter da med verdens digreste samvittighet og lurer på om jeg er en dårlig mamma som ikke drar på sykehuset.. men jeg vet jeg gjør alt jeg kan og mere til for at lucas skal ha det bra.. hadde hun bare forstått det.. man kan ikke løpe på sykehuset for alt., da må man bare legge seg inn på sykehuset med en gang man blir gravid da...

men jeg føler virkelig at det var skikkelig sårende for hun burde kjenne meg såpass at om jeg hadde trodd det var den minste fare for at noe skulle skje lucas hadde jeg løpt til sykehuset fortere enn man rekker si syk..

men men.. jeg skal vente tålmodig til den dagen hun blir gravid og oppdager det jeg nå vet, at ting sjelden blir som man tror og at man vokser med graviditeten og modner:)

Jeg virket kanskje litt uklar og vel diplomatisk her, men jeg er faktisk 100% enig med deg i det du sier. Hun virker som sagt litt besserwisser-aktig her, som om du er for *lat* til å stikke på sykehuset igjen, liksom, og dermed heller risikere at noe går galt. Det ville du SELVSAGT aldri ha gjort, og det er klart at du finner det fornærmende at hun ikke fatter det. Du vet jo at hadde dette vært meg ville jeg sikkert ha puttet gift i brusen hennes, og likevel klandret henne for det resten av livet. Ha ha. Jeg er IKKE av den tilgivende sorten, nei. Likevel har jeg vært ugravid (!) i såpass mange år nå, at jeg kan forstå at noen ikke fatter hva det dreier seg om her. Og enda verre; de fatter ikke engang at de ikke fatter noe av dette. Det er vel egentlig det som er problemet.

Er dette hun derre "Uff nei, jeg kan ikke komme, for hamsteret mitt kan komme til å lure på hvor jeg er-dama?" Eller har du bare et interessant persongalleri av venninner? Du sa at hun er verdens største hypokonder,- håper hun ikke utvikler Munchhausen ByProxy når hun får barn, da. Jeg sier det litt spøkefullt, men det er jo egentlig utrolig skummelt. Vel, vel. Håper du vil klare å tilgi den uvitende venninna di snart, uansett. Du er heldigvis bedre på sånt enn jeg.

hehe du fikk meg til å le så mamma skvatt i veggen haha:P du er så rå:) *digger det*:D:D nei dette er ei annen ei, hehe , jeg har litt av en sær gjeng venner, men mangfold er kjekt:D

nei håper da ikke det, hun er det når det gjelder lucas rett og slett, og når det gjelder den dagen hun evt blir gravid som hun sier, for hun ønsker inderlig å bli det og når hun først blir det så skal hun visst være såååååååååå påpasselig ifølge henne.. akkurat nå er hun hypokonder på mine vegne da.. noe som nok passer henne fint, men som stresser meg veldig:S

hehe hun er allerede tilgitt, for jeg vet hun vil skjønne poenget en vakker dag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...