Gå til innhold

Vanskelig for å snu hodet den ene veien...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det fysioterapaut man skal gå til? Får man henvisning fra legen? Er det ikke lange ventetider hos fysio?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hør med helsesøster, hos oss har de ihvertfall en fysioterapeut knyttet til helsestasjonen.

Skrevet

Min sønn hadde samme problem. Fikk henvisning til kommunens barnefysioterapeut. Ikke veldig lenge å vente. Et par-tre uker tror jeg. Gikk i tillegg på egenhånd med ham til kiropraktor, da jeg er av den utålmodige typen og syntes det var greit å sjekke først som sist om det var andre enn muskulære årsaker til at han hadde problemer med å vri hodet. (Fysioterapeuten konsentrerer seg mest om det muskulære så vidt jeg forsto.) Har gått paralellt hos begge. Hos min sønn fant kiropraktoren ut at han hadde noen sjevheter i øvre delen av ryggen og i nakkevirvlene. Hun behandlet dette på 4 behandlinger, over to uker. Han er nå helt bra! : - ) Det er visst nokså enkelt å behandle på så små, og det glir sjelden tilbake etter endt behandling. I mitt tilfelle antok kiropraktor og fysioterapeut at skjevhetene hadde oppstått i forbindelse med at han ble forløst med vakum/sugekopp. Denne type ting kan visst også ofte oppstå feks fordi de ligger litt trangt i magen før de blir født.

Skrevet

Jg hadde omvendt problem. Min datter hadde favorittside, og når jeg prøvde å holde hodet rett, grein og skreik hun.

HS sendte oss til fysioterapeut selv. Vi har vært hos fysio flere ganger, og er råfornøyde. Hun kommer til å følge oss opp til snuppa er omtrent 1 år.

Skrevet

Jeg har fått henvisning til fysioterapaut av hs, også fikk jeg til manuellterapaut av fysioterapaut. Ikke lang ventetid :)

Skrevet

Gutten vår hadde favorittside, hs lagde henvisning til fysioterapeut, som lagde henvisning til manuell terapeut. Var vel gjort på to uker. Nå ligger han fint begge veier! Helsestasjon her har egen barne-fysioterapeut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...