Gå til innhold

Modningsakupunktur - rask, men utsatt fødsel?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, mine to venninner som tok modningsakupunktur hadde lette fødsler. Begge fødte før tiden. Hun ene var ute på restaurant til kl 00 og feiret bursdagen til mannen sin. Merket ingenting da. 12 timer senere var babyen født. Jeg har selv bestilt time allerede i uke 35 for min søster og mamma brukte laaaaang tid på sine. Jeg brukte 44timer på å komme til verden. Så lang tid vil jeg ikke bruke på å få ut min prins... Er veldig spent på om det hjelper. Tiden vil vise.....

Jeg vurderer også å gå til modningsakupuntur.

Det er ingen i min familie som har født til eller før termin. Det går fort 5 og tom 14 dager over termin.

Selv har jeg spurt rundt på andre nettsider for gravide og fått høre fra folk som har prøvd både at de har født litt før og raskt eller over termin og sakte... så vet ikke om det funker da.

Men siden min familie gjerne går over termin tenker jeg at det er værdt et forsøk...

Noen som vet hva det koster?

Der jeg har bestilt (ved Sæterkrysset på Nordstrand) koster første konsultasjon 500kr deretter 300kr pr gang. Tror det er en gang i uken fra uke 35 og nærmere termin 2 ganger i uken. Blir fort litt penger, men søstra mi gikk over 12 dager med førstemann (og brukte 33 timer) og ble satt igang 3 dager etter termin med andremann. Derfor synes jeg det er verdt et forsøk når jeg bare hører positivt fra de jeg kjenner. Føler også at kroppen min ikke tåler det samme som for 10år siden. Tenker derfor at en fødsel i min alder fort kan bli veldig slitsom hvis den varer like lenge som min søsters (som var 10år yngre enn jeg er når jeg føder).

Jeg fikk modningsakapunktur med sistemann. Fra noen dager før termin. Fikk det på sykehuset (fødeloftet Stavanger) fordi jeg hadde fått 2 store unger før (og de kom 3,5 og 1,5 uke før termin - 3600 og 3990 gr!) og denne babyen også var stor, og jeg hadde gått med 3/4 cm åpning en stund uten at noe skjedde.

Så fikk lov til å komme innom t akapunktur.

Han kom 2 dager etter termin, ikke peiling om det var modningsakapunktur som gjorde det eller om han bare var klar.

Rask og grei fødsel (i vann), men det hadde jeg med de 2 andre også, uten akapunktur. Fødslene mine varte 3 timer, 1.5 time (begge uten akapunktur) og 50 min (med akapunktur).

Regner med det går enda fortere denne gangen... håper hvertfall det ;-)

Fikk akapunktur under fødselen også, var godt en liten stund, men så ville jeg at nålene skulle ut og det var også godt når de ble tatt ut igjen. Men hjelper litt mot kvalmen jeg sliter med i begynnelsen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...