Gå til innhold

Noen flere overivrige ferskinger her? Termin 27. februar

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har også termin 27 feb, og er 4+4 idag.

Har akk kommet hjem fra min første legetime. Ble litt tidlig pga ferieavvikling for oss begge. Var bare en liten samtale. Fyllte ut helsekort for gravide, og tok blodtrykket. Så søkte han om ordinær ul mellom uke 17 og 19. Satte meg opp til time hos jormdmor om 2 uker.

Så overivrig fersking ja, der har du meg!

Han sa det var tidilg å begynne med svangerskapsoppfølging,men som sagt hvis vi skulle klare å omgå ferier var det nå eller ikke før slutten av aug.

stemmer, blir 4+4 ja, så gøy!!

Jeg har ikke vært hos lege og kommer ikke til å gjøre det på en stund. De gjør jo ingenting de første mndene så det er bare så frustrerende. Er lenge å vente på ultralyd, ikke sannt? Man vil jo så gjerne få et livstegn så tidlig som mulig. Skal ha keisersnitt da, så det blir vel rundt 15. en gang tenker jeg.ÅÅÅÅÅÅÅ det er så spennende og jeg vet ikke åssen jeg skal få tiden til å gå, og jeg har så lyst å fortelle det til alle og enhver, men så vil jeg holde det hemmelig også. Hmmm....

Lykke lykke til, vi snakkes.

Overivrig - hva er det? Sitter her og holder på å sprekke. Tok en test hjemme for ti dager siden som var positiv. Og nå har kvalmen virkelig begynt å melde seg. Ferieavvikling gjør at jeg ikke skal til legen før 30.juli. Er så utålmodig! Selv om jeg har vært gjennom dette en gang før. Har bare lyst til å ringe rundt til "halve Norge" og fortelle det, for jeg er så glad. Barnet er planlagt, nr 1 er frisk og vi har kjøpt oss hus. Men fornuften sier at jeg må vente med å fortelle det. I hvert fall litt til... Men hvor lenge klarer jeg å holde det for meg selv? Er bare mannen min og jeg som vet det foreløpig. Og så legen som måtte gi meg sykmelding, da...

Annonse

I know the feeling!!! Er så vanskelig å holde tett, men jeg føler også det blir så dumt å fortelle det så tidlig. Har sagt det til to venninner da. Godt å kunne snakke om det med noen, ellers hadde jeg vel blitt gal. Hvid du testet positivt for 10 dager siden stemmer det sikkert. Jeg er veldig i tvil pga kort syklus i det siste. håper å høre fra deg igjen.

så koselig, ja det er noe helt spesielt å vente den første. men faktisk, hadde aldri trodd det, nå venter jeg nr 4 (!!!!) og er så spent som om jeg aldri skulle fått før. Kos deg masse og nyt følelsen, den er enestående!!!

for å si det sånn, de gjør ingenting hos legen uansett. Ikke no vits å gå før 11-12 uke eller noe. Og ultralyd er ikke før i 18-20. uke! Ikke kan de høre fosterlyd enda og noenting. Hadde du fått time før hadde det bare blitt å fylle ut papirer og slikt.Men det er vanskelig å vente, en vil liksom komme igang med noe. hihi.snakkes.

Hiver meg på jeg også:-) Har foreløpig termin 26. februar, regnet ut på terminkalkulatoren....Jeg er derfor 6+0 i dag tror jeg...Ringte legen i dag for å best time, jeg fikk ikke før etter ferien - 08. august, og det er LENGE til det! Har derfor best time på privat klinikk, og 09. juli skal jeg på ultralyd - det blir spennende!

Overivrig, lengtende og kan ikke fatte at ukene går så sakte! I følge terminkalkulatoren har jeg termin 24/25 februar, så da er jeg vel 5 uker og 5 dager. Jeg holder på å sprekke av forventning og lykke, men prøver å holde lokk på det i tilfelle noe skulle skje. Det kjennes så sårbart, men det blir sikrere for hver dag!

Det er vanskelig å ikke si det til venner som spør, men vi vil vente litt til. Det er greit for oss å venne oss til tanken før alle andre får vite det også.

Så det er godt å kunne si det her! Jeg er gravid og skal ha barn!!! Jeg skal bli mamma :)

(og der kom tårene, de kommer fort om dagen!)

Annonse

hei på dere! så koselig å lese om andre som er like sprekkeferdige som jeg. jeg har bare fortalt det til to venninner, så det er så godt å kunne styre litt her inne, få litt utløp for alle følelser og sånn. ja tårene kommer fort. Blir så rørt over barna mine for alt de gjør, og holder på å sprekke ved tanken på at jeg skal få en til av de!!! Kan ikke fatte hvordan jeg har gjordt meg fortjent til det.Hikst. Tida går så sakte....

• 3 uker senere...

Menstruasjon har fortsatt ikke kommet, og i dag er det 8+6. Noen har allerede klart å finne det ut... Måtte fortelle det til foreldra mine og bror min. De skulle hjelpe oss med flyttinga, og jeg syntes de fortjente ei forklaring på hvorfor jeg ikke kunne bære noe selv. Der blei gleden stor over nyheten om barnebarn nr to. Så er det noen få venninner som vet det. Men jeg holder på å sprekke fortsatt.... Skal prøve å holde meg til jeg har vært hos legen om 11 dager - men får se om jeg klarer det... Hvordan går det med deg da?

Jeg òg ringte legen med en gang jeg hadde testet positivt, og fikk ikke time før tre uker seinere (8.august). Syns det var veeldig lenge å vente, så jeg spurte pent om jeg kunne få time tidligere. Men hun sa det ikke var noe vits siden det var lite de kunne gjøre nå likevel.. :/ MEN,- jeg ga meg ikke jeg og oppsøkte en privatklinikk jeg hadde fått anbefalt av kjente. Der tok de tidlig ultralyd og vi kunne se og høre det bittelille hjerte slå, bare 8+6 uker gammel! =) Ting blir liksom litt mer virkelig når man ser sånne ting! =))

• 2 uker senere...

Jeg har menstermin 21. februar, er nå i uke 11. Mannen min kan helt sikkert skrive under på at jeg er både overivrig og sprekkeferdig...

Fortalte det til mamma og pappa i uke 6, mine to lillesøstre i uke 8, deretter min bestemor og uken etter mine besteforeldre på den andre siden... Nå verker jeg etter å si det til tanter og onkler, spesielt en av mine onkler som selv fikk en sønn da jeg var 6 uker på vei. Da jeg var på besøk lurte samboeren hans på om ikke vi også skulle få en snart... Tja, vi får se!

I tillegg vet et par av mine venninner det, mine svigerforeldre, og noen av min manns kamerater, så det begynner jo å bli noen etter hvert.

Skal på kurs med jobben i uke 13 (hvis jeg blir friskmeldt), og da kommer det jo helt sikkert frem, kan jo bl.a. ikke drikke til maten, og så er jeg ikke akkurat helt i form heller. Dessuten påstår min lillesøster at jeg begynner å få mage allerede, så da vil jeg heller si det før de begynner å ane det selv. Det er jo en kjempenyhet å gi sine nærmeste - jeg kjenner jeg bobler over bare ved tanken:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...