Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #1 Skrevet 22. juni 2007 Hun er nå strax 14dager gammel,og ligger i evigheter ved puppen.Så sovner hun og jeg antar at hun er mett da.Siden jeg ikke får henne våken eller til puppen igjen.så går det kanskje 5 minutter og da ligger hun for fullt å søker igjen.Blir så frustrert til tider,kan jo ikke sitte i 1.5time å amme hver gang heller.Hvordan kan jeg få henne i gang og gjøre seg ferdig?Kler av henne før måltidet og ha henne oppe for å rape etter en stund
Jente 28 Skrevet 22. juni 2007 #2 Skrevet 22. juni 2007 Hei, kjenner til problemet, hadde det slik med jenta vår også.Vi måtte drøye måltidet først en halv time, så lenger og lenger etterhvert. Da etterhvert skjønte ho at når først puppen var fremme måtte ho spise seg mett, for det ble en stund til neste gang. Etter en stund ble det faste måltider hver 3. time og ho spiste godt og sov godt når ho skulle. Så neste gang ho sovner ved puppen, la ho vente en stund til ho blir tilbudt puppen. Blir litt skriking, men du kjenner ho jo, så da vet du også når grensen din(eller hennes) er nådd. Vi byssa og dullet det vi kunne for å holde ho i sjakk til neste måltid. Og sakte men sikkert spiste ho mer og mer ved hvert måltid. Og spiser de mer, så sover de lengre og det blir lengre mellom de gangene hun trenger mat. Håper dette er noe som kan fungere for dere også, ikke lett det der.. Lykke til videre..
ditte&malusken&lillebror Skrevet 22. juni 2007 #3 Skrevet 22. juni 2007 De sier at å masere babyen under føttene skal sette i gang sutterefleksen. Jeg slet også med at jenten min sovnet under måltidene i begynnelsen... synes ikke maseringen under føttene hjalp så veldig, men jeg fikk råd om å kile henne rett under ribbebeina når hun sovnet mens hun spiste. Det hjalp i hvertfall oss:) Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå