Gå til innhold

Skal jeg skylle ned frukten med melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gitt Minimais frukt for første gang idag - som dessert etter lunsjpuppen. Bør jeg "skylle ned" frukta med litt mer pupp kanskje? Chezoz, så mye man glemmer fra første til neste unge :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, d syns æ e en god idè kanskje ikkje fordi at dæm treng d, men d gir gode assosiasjoner å positiv opplevelse med å prøve nåkka nytt. Æ telle på knappan om æ ska begynne m grøt t mi tøtta :o)

Skrevet

personlig synes jeg det er best med litt vaniljesaus. tynn den med litt kokt vann bare.

Skrevet

dæng - jeg er tom for vaniljesaus! Tror du det går bra med karamellsaus?

Skrevet

kommer an på hvor mye sukker det er i den.. hvis det er en lightversjon ville jeg brukt den, men ikke ellers.

Skrevet

Smile: vi begynte med velling da jenta var 4 1/2 mnd i samråd med hs - av spesielle årsaker. Nå er det 12 dager til hun blir 6mnd, og vi fant ut at det kunne være på tide å introdusere neste steg i fast-føde-planen. Hvis tøtta di ikke viser tegn til å være misfornøyd, kan du godt bare gi mm ei stund framover :) Det er ingenting som tilsier at barn som får tidlig fast føde venner seg til mer mat enn barn som blir fullammet til 6mnd... Hvor gammel er tøtta?

Skrevet

Ho e litt over 4,5 mnd. Men ho e stor altså... 8 kg på 4 mnd kontrollen. Å no skrik ho når d e fritt for melk i puppen, å så har vi enda ikkje kommet til at ho sover i lengere perioda på natta. Ho får 3-4 puppa på natta enda! Meen på ei anna sia gulpe ho enda masse, så d kunne jo tyde på at ho får nok for såvidt å ho legg jo på sæ. D e den her nattesøvn som æ tenke på mest. E jo klar over at puppemelk e d beste å vi har litt allergi i familien så da e d jo ekstra viktig m den. Ska prøve å vente litt t å se om ting stabilisere sæ.

Skrevet

Sover hun godt mellom ammingene på natta? Grunnen til at vi begynte med velling når mini var på din alder var at hun sov dårlig på natta. At jeg må amme kl 2, 5 og ved frokost kl 0730/8 spiller ingen rolle for meg, så lenge både jeg og hun får sove godt MELLOM disse ammingene :) Det gjorde hun etter hun begynte å få velling/grøt :)

Skrevet

Nei, ho gjør egentlig ikkje d... Men kan jo være tenner etc. Ho legg jo som sagt på sæ enda så æ blir vel å avvente litt.. Huske når æ begynte m grøt på ho eldste så gikk melkeproduskjon ned så mye å så gikk da immunforsvaret hennes dertil å ned. Ho fikk vannkoppa når ho va 5,5 mnd å d va ikkje artig. Kordan går d m di snelle forresten e ho blidd bedre?

Skrevet

Herregud, enda ett megateit spørsmål tenkte jeg da jeg skummleste overskriften.. Haha!! Trodde det var spørsmål om du skulle skylle frukten med melk før du ga den til barnet jeg, hihihi!! Ammetåke kanskje!!

Skrevet

Har ikke merka noe til nedsatt melkeproduksjon... i starten så ga jeg jo velling med mm uansett, så produksjonen ble den samme :) Jeg ammer jo fortsatt kl 19, 02, 05 og 08, men hovedforskjellen er at både jeg og jenta sover godt og tungt MELLOM disse måltidene.

Så du kan jo prøve med litt velling? Vi starta med 30ml mm og 1/2ts grøtpulver. Det er jo en ganske forsiktig start, men likevel gjorde det underverker for nattesøvnen.

Skrevet

hihi, den var fin, Malin :D

Skrevet

ps: eldstejenta er betydelig bedre idag. Feberen er borte, lymfekulene er mye mindre, og de fleste prikkene er faktisk på vei til å tørke inn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...