Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #1 Skrevet 22. juni 2007 ... vil gjerne lage litt middagsmat til henne selv... )
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #2 Skrevet 22. juni 2007 Hvor gammel er hun? Det er ikke vanskelig å lage babymat, og da holder en selv kontroll på nye ingredienser som en introduserer... Det er veldig greit å ha en stavmixer i starten, så er det bare å koke poteter (uten salt!) og blande med noen andre kokte grønnsaker(grønnsaker med søt smak er greit i starten, eks; gulerot, blomkål). Bruk litt av kokevannet når en mixer det for en grøt-konsistens i starten. Husk fett, små barn skal ha dette, jeg har brukt maisolje eller usaltet smør. I begynnelsen hadde eg også i litt morsmelkerstatning for dette var en smak babyen var vandt med, lette å venne til middag da... Andre grønnsaker å bruke etterhvert: søtpotet, mais, brokkoli, erter osv Etterhvert utvider du med litt leverpostei oppi grønnsaksblandingen, og så koke rent kjøtt (kjøttdeig/kyllingfilet) og mixe sammen med grønnsakene (husk at det må være ingredienser uten salt). Jeg utsatte introduksjon med fisk en stund grunnet allergier. Som ferdigglassene lager en grovere etterhvert som de blir større Det er ikke så vanskelig å lage retter til babyen, lag gjerne stor porsjon å frys ned i små bokser. Det jeg har gjort er å lage rettene uten smør da, så når jeg har tint porsjonen i microen blander jeg inn smøret rett før servering. Lykke til! Det er kjempekjekt å lage egen mat til babyen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå