Fride08 Skrevet 22. juni 2007 #1 Skrevet 22. juni 2007 Er gravid, men bare 4+2.. Fikk satt inn 2 egg denne gangen. (fryseforsøk) Ble gravid på første forsøk (1 egg), men mistet. Føler alle symtomer er dobbelt opp denne gangen.. Har også drømt at det er to.. Men jeg er fornøyd uansett hvor mange det er der inne. Alt over 1 er bare bonus:) Hadde dere noen spesielle symptomer som tydet på at det var to der inne? Skal på ul i neste uke når jeg er 5+0 for å sjekke blodstrømningen i livmoren.. Hadde håpet å få se ihvertfall en fostersekk:) God helg
MalinL *2 gullgutter* Skrevet 22. juni 2007 #2 Skrevet 22. juni 2007 Hei Eirin! Kjenner igjen navnet ditt fra ass. befr. Jeg har 2 ivf-gutter i magen etter 1 fryseforsøk. Ble også gravid på 1. forsøk med ett egg og mistet. Jeg følte ikke at jeg hadde dobbelt opp med symptomer så tidlig, men kvalmen kom veldig tidlig og ble dobbelt så ille. Var overbevist om at det hadde gått galt (mistet plutselig alle symptomer som da jeg mistet), så var på UL i uke 5+1 og da fikk vi se 2 fostersekker ) Fikk beskjed om at det var veldig vanlig at den ene bare forsvant, men 2 uker etter var det 2 hjerter som banket. Etter eget ønske gikk jeg på crinone tom uke 12. Er overbevist om at det var for lite progestron som gjorde at jeg mistet 1.gangen. Er jo selvfølgelig bare min mening. Men ettersom crinone ikke gjør noen skade, så ville jeg heller være på den sikre siden. Lykke til på UL!! Blir spennende å se om det er 2 der inne ) Klemmer fra Malin, som håper på å føde i helgen )
Fride08 Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. juni 2007 Takk for koselig svar:) Er også overbevist om at progesteron mangel var grunnen til at jeg mistet sist! Skal gå på progestan til jeg er 8 uker, men kunne tenkt eg å gå lengre. Kanskje legen kan skrive ut crinone til meg? Ska på ul på onsdag, da er jeg 5+0.. Har fått blodfortynnende sprøyter også denne gangen, for blodstrømningen i livmoren var litt dårlig. Det er det de skal sjekke på onsdag, men håper de kanskje kan se en liten forstersekk eller to? Håper du får ønsket ditt oppfylt i helgen, og at du endelig får se de to bøllefrøene dine;) Masse lykke til! Klem fra
Fride08 Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 22. juni 2007 Ser jeg har skrevet ting to ganger.. hehe.. trøtt eller? Neida..
Lita2102 med 2 gull imagen! Skrevet 22. juni 2007 #5 Skrevet 22. juni 2007 Jeg har tvillinger, og jeg ble kvalm 4 dager før ikm, tok test den dagen også, og den var positiv.. Er kvalm hele dagen og er utrolig trøtt, magen har jeg også kjent veldig tidlig. Er 8+2 idag, og kan ikke ha på meg vanlige bukser lenger, så idag var jeg og handla litt mammaklær..:-)
Fride08 Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 22. juni 2007 Så deiligt å gå og shoppe litt til magen:) Har ikke vært noe spes kvalm enda, men jeg er glad bare det er noe som helst i magen! Når var du på ul?
moniQ36 Skrevet 23. juni 2007 #7 Skrevet 23. juni 2007 Heisan. Etter uttallige aborter tidligere hadde jeg forberedt meg på at jeg kanskje måtte prøve flere ivf forsøk men alt klaffet på første gitt. Fikk ut kun 4 egg hvor en ikke var bra og 3 ble befruktet men det var kun2 egg som dugde og de satte inn begge:-)) jammen satt begge. HCG var tidlig høyt så jeg hadde jo bange anelser, Samt at kvalmen kom litt tidlig men endelig ferdig med det nå:-) går å tripper for ul 2 gang til den 3 juli og da er jeg 20 uker på vei.¨Nå er vil jeg bare vite at alt er ok med de små. Var på ul i uke 7 og da så vi 2 små hjerter:-)) Jeg gikk på crinone i 3 uker og albyl e 75 g fortsatt til uke 33, og tror det har hjulpet da blodstrømmen er bra. Krysser fingre for deg nå. Crinone er kjempe bra og gå på så kanskje du bør ta det litt lenger og samtidig albyl e. Tvi,tvi
Lita2102 med 2 gull imagen! Skrevet 23. juni 2007 #8 Skrevet 23. juni 2007 Jeg var på ul når jeg var 6+6, og jeg skal tilbake igjen 26.juni for å se at de vokser og har det bra:-) Har endel "stikk" i magen,men regner med at det er fordi det er 2 stk der inne og at magen vokser litt fortere enn vanlig:-)
Linemor m/ twins 2007 og 2010 Skrevet 23. juni 2007 #9 Skrevet 23. juni 2007 Gratulerer med positiv test! Herlig følelse, husker godt den Mine IVF-tvillinger er 5 mnd nå, og vi nyter hver dag med de to små sjarmørene våre ) Mine symptomer var sterke, og kom tidlig. Mye kvalme, oppkast (kasta opp til uke 20), trøtt og svimmel. Jeg "visste" jeg var gravid før jeg testa på rugedag 12, kvalmen hadde såvidt meldt sin ankomst. Hold oss oppdatert her inne, spennende!
Linemor m/ twins 2007 og 2010 Skrevet 23. juni 2007 #10 Skrevet 23. juni 2007 Glemte å si at jeg brukte Crinone til jeg hadde passert uke 12.
mammamia<3 Skrevet 6. juli 2007 #11 Skrevet 6. juli 2007 Heisann Mine tvillingjenter er 5,5 år nå....EI er resultat av IVF, den andre ble jeg gravid med på natrulig måte samme måned som de satte embryoe inn i livmoren min. En helt utrolig histore som de kun har opplevd èn gang før på Fertilitetscentrum i Gøteborg
chiquitita Skrevet 8. juli 2007 #12 Skrevet 8. juli 2007 Vi er gravide med ivf-tvillinger, var fryseforsøk fra første "omgang". (Har en gutt på 17mnd fra første forsøk). Denne gangen satte de inn to fordi vi hadde et mislykka frys i mars. Så i mai satte de inn ett som var fint og firedelt, og et som de ikke trodde kom til å bli noe av... Vært på ul 2 ganger: uke 6 og 8. Begge gangene var det to hjerter som banket:-) Forrige svangerskap var jeg så og si ikke kvalm, det har forandret seg nå...! Men det er verdt det:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå