Gå til innhold

Litt bekymret jeg.....

trollet66

Anbefalte innlegg

Siste tiden har virkelig halsbrannen satt in for fullt hos meg også. Kveldene og nettene er verst. Jeg sliter faktisk med å få i meg nok mat. Det er svært lite som ikke gir plager, og jeg blir stapp mett av en bitte liten prosjon med hva det skulle være. Er mett og nærmest uvel/kvalm i timesvis etterpå. Har jo lenge vært bekumret for at jeg går så lite opp i vekt, men nåe har det snudd, nå går det nedover......

Ugen er mega aktiv og formen er brukebar forøvrig på dagtid. merker jo at jeg er litt trøttere enn ellers.

Fortsetter under...

Huff, det hørtes ikke noe behagelig ut dette :-( Jeg tviler på at jeg sier noe annet enn det du kan lese deg til, men jeg har inntrykk av at i de fleste tilfeller hvor det er snakk om at mor går ned i vekt (eller ikke legger på seg "nok") så klarer allikevel barnet å få i seg det det trenger, så sannsynligvis trenger du ikke bekymre deg for det. Du merker jo også at ungen er aktiv, noe som må tolkes positivt :-) Samtidig blir det jo veldig slitsomt for deg i lengden, både ubehaget, bekymringene og evt. slapphet.

Kan du ikke ta en telefon til jordmor eller legen, da? De burde kunne hjelpe deg på ett eller flere vis.

Kjenner meg igjen, ja. Alle gode vanlige råd virker ikke lenger, heller ikke vanlige syrenøytraliserende osv. Jeg tar nå Zantac hver kveld, prøvde å la være i natt, men det nyttet ikke. Vekten min har også stått stille i 6 uker nå....har gått opp ca.7 kg til sammen, men jeg har litt å ta av.

Hvis du får noen gode råd med legen, kan du ikke dele dem med meg....?

Jeg vet at du også sliter Nicco og antakelig mye verre enn meg også.........

Vekta mi sto tillle i 6-7 uker for så å øke med 2.5 kg over en 4 ukers periode, men nå er den altså på vei nedover. Økte ganske godt de første 20 ukene, så jeg har noe å gå på, er slank i utgangspunketet da, så slikt sett er det jo greit at jeg økte godt i starten. Merker at pupper, rumpe og lår krymper....... Ganske omvendt situasjon fra tidligere svangerskap der jeg økte gjevnt og trutt og var konstant sulten.....

Magen har vokst veldig siste ukene, så ungen tar og får nok det den skal ha. Er mer bekymret for mitt eget overskudd når det lir på og ungen er vel i havn. Med tanke på at jeg skal ha ks også så føler jeg at jeg kasnkje trenger litt ekstra i den første perioden også.... Har sagt det flere ganger i det siste til troll mannen, at jeg nesten har lyst på ny vurdereing med tanke på ks, tenk om jeg KAN føde normalt(han sier klart og tydelig NEI!!!!)..... Gruer meg som en hund... Samtidig må jeg nok bare infinne meg med det, det hadde jo være helt for J...... å prøve på det og se at det gikk galt, og få varige mén etterpå, å være ute av staned til å ta vare på den lille og de andre .....

Jeg tenker også litt på fødselen, trollet. Spurte jordmor Siri i dag på ekspertsvar, fordi jeg har så mye plager og skulle blitt fulgt opp på sykhuset. Har imidlertid ikke blitt sjekket av noen på snart 6 uker fordi ungen hadde det bra. De syntes ikke det var nødvendig å ta hensyn til meg. Du kan lese svaret hennes der hvis du er interessert.

Jeg har tross alt født 5 ganger tidligere, og selv om det har vært greie fødsler, så vet jeg at det er hardt slit og jobbing i mange timer, og innimellom får jeg litt panikk når jeg tenker på det. Er så sliten at jeg ikke orker noe, sitter å lager mat til ungene og må ta pause på vei opp i 2.etg.hjemme. Og da føler jeg meg så lite istand til en fødsel. Jeg ville gjerne blitt vurdert i forhold til igangsetting en ukes tid før termin. Dette bl.a. fordi ungen er så stor 25% større enn normalt, men også fordi jeg da vil slippe 2-3 uker uten plager(går alltid over tida). Når legen sa at det ikke er forskjell på å føde et barn på 4 kg i forhold til 5 kg, så er jeg ikke enig. Det er undersøkelser som sier at de fødslene tar lenger tid, og at spesielt store gutter bruker lang tid ned i bekkenet. Når en da er såpass redusert fysisk, så skjønner jeg rett og slett ikke hvorfor de er uvillige til å se på min situasjon, og ikke bare barnet. Før forrige fødsel var jeg moden 4 uker før termin, hadde 2-3 cm åpning og var myk og avflatet. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig hvis det samme skjer igjen.

Uff, dette ble langt, og bare om meg. Det jeg mener er nok at du bør være glad du har fått ks. Du kan selvfølgelig få en grei fødsl på 3 timer hvor alt går bra(det KAN jeg også....), men du kan også slite lenge. KS er ikke noe lett løsning, jeg vet det, men de fysiske anstrengelsene slipper du i alle fall. Men jeg forstår at du gruer deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...