Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt om flere som har kjøpt et sånnt apparat til å høre hjertelyden hjemme. Er det noen som kan anbefale noe til meg, og fortelle meg hvor jeg får tak i sånn..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du kjøper et slikt apparat blir du bare psykisk syk av å lytte hele tiden...Dessuten er det ikke bra med så mye elektriske apparater rundt et foster, det gjelder ultralyd også. Tror vi er litt vel hysteriske her inne. Tenkt på hva vi påfører oss selv med uro og fosteret med strålinger bare for å høre at alt er ok. Er det ikke ok, så er det ikke det. Mennesker har i årtusener ventet uten noen sikkerhet på hva som kommer ut av mors mage.

Skrevet

Spurte vel strengt tatt ikke etter din personlige mening om en sånn..

Skrevet

hmm.. var jo ikke akkurat å svare på sp.målet da.

hadde vært kult med sånt men aner ikke hvor man får tak i.

Skrevet

Hei slike som funker heter babywatcher. de virker fra uke 11-12 ca, men bør nok ikke misbrukes nei, men er også en god ting for resten av familien,kan være godt å beroligende å høre at alt er bra,istedet for å bekymre seg unødig, alt er vel ok, bare man bruker de med måte??

UL er visstnok ikke så skadelig det heller,som noen her inne påstår.

HADDE det vært skadelig så hadde nok ikke de fleste brukt slike apparater vil jeg tro??

Skrevet

Les Gro Nylanders: "På vei". Hun sier tydelig at vi IKKE vet om ul er skadelig, og derfor bør det ikke brukes for hyppig.

Skrevet

På Omsorg- og helsedepartementet sine sider står det da at UL ikke er skadelig.....

Skrevet

Og dessuten er vel ikke UL og en høyttaler det samme...

Skrevet

tøft,det skal jeg jammen meg kjøpe neste gang jeg blir gravid( hvis jeg ikke allerede er det da)

Skrevet

Dere får styre på som dere vil. Jeg vil ikke utsette fosteret for unødvendig stråling, verken fra innvendig ul, utvendig ultralyd eller dopplerapparater som sansynligvis avgir mest stråling.

Uansett hvor mange ul og lytteapparater dere velger å bruke, så er nå faktum at det går som det går. Fosteret utvikler seg og gjør det ikke det, så var det ikke ment å overleve.

Skrevet

ja du var jo hyggelig!! sikkert du som har skrevet hyggelige innlegg på min tråd også.

vi bryr oss ikke om hva du mener!!

Skrevet

Har ikke svart på dine innlegg. Jeg svarer ikke så ufint, så det må være noen andre. Dere bryr dere tydligvis på det jeg skriver, ellers hadde dere ikke giddet å svart!

Skrevet

Herregud er det muulig???

Innlegget her var spørsmålet tross alt bare hva et slikt apparat heter, ikke DIN arrogante mening om hva DU har med hennes ønske/valg å gjøre..

Trodde aldri at jeg skulle gidde å kommentere slike innlegg som du ga her,men sank faktisk nesten like dypt som deg her,og sier min mening.

Det er fult lovlig å ha meninger ,ja, men man MÅ vel IKKE pepre de løs på slike spørsmål som her?? finnes en link for slike som deg,som heter kranglesiden !!

Skrevet

Til Annonym: Ultralyd er ikke stråling, men høyfrekvente lydbølger og skader ikke fosteret. Det må da være bra for fosteret at mor slapper av fordi hun vet det står bra til!

Skrevet

Kjære Anonym: Jeg vet endel om elektrisk stråling osv pga min utdanning, og jeg vet at hadde det vert skadelig hadde det hvertfall ikke blitt brukt på gravide kvinner. Kan garantere deg at det er farligere (for deg, ikke fosteret!) å prate i mobiltelefon, selv om det heller ikke her er påvist skader.

Tusen takk for dine svar, det viser oss hvor dumme enkelte kan være.

Skrevet

Takk Solstrålen! Og alle andre :)

Eneste grunnen til at vi vil kjøpe en sånn er for å høre lyden en gang i blandt, da vi hørte hjertelyden hos jordmor synes vi det var verdens hærligeste lyd :)

Håper det ordner seg for deg, Solstrålen:)

Skrevet

Tror ikke du vet så mye om stråling, selv om du sier du har utdanning på det, det er det få som har kunnskaper om fordi slik forskning tar tid å finne ut av. Hvem som er dumme her er er et individuelt spørsmål og svar. Men det er tydelig at folk er redde og har stort behov for å forsvare seg når det stilles kritiske meninger om bruk av ultralyd og doppler. David mot Goliat... Alle vil overbevise og alle skal ha samme mening om alt.. Morsomt at dere blir så sure da og ikke tåler at noen tenker litt annerledes enn dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...