Gå til innhold

Flere som venter nr2 eller mer??


Tryne_ nr.3 på vei

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en grusom fødsel sist, kjenner jeg får vondt i kroppen berre av å tenke på det selv om jeg nettopp er blitt gravid. Det har ikke gått en dag siden fødselen uten at jeg tenker på den. Det jeg lurer på, er det flere som meg?? Hvordan har dere tenkt å gjøre det denne gangen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lenchen

Jeg venter også nummer to. Forrige fødsel var ikke akkurat deilig, jeg fikk ikke smertelindring og det var mange fødende på samme dag, så følte at de ikk hadde tid til meg, og smertene var helt uutholdelige. Jeg må si at jeg gruer meg til fødselen nå, selv om forrige fødsel var uten komplikasjoner. Jeg skal nok føde normalt denne gangen også, men takker ja til smertelindring :)

 

Hadde du komplikasjoner sist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter nr. 2 - Hadde planlagt keisersnitt med nr. 1 pga. seteleie. Jeg vil gjerne ha det denne gangen også dersom dette barnet ligger i seteleie, men jeg har desverre hørt at Bærum ikke er spesielt liberale her. Forrige gang fødte jeg på Ullevål og var veldig fornøyd der.

 

Dersom du er veldig redd for å føde, tror jeg du kan forhandle deg frem til et keisersnitt - forhør deg på helsestasjonen eller hos din fastlege på hvordan du kan gå frem. Ellers kan det godt være at fødsel nr. 2 blir enklere enn nr. 1.

 

Uansett - Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg sånn igjen i dette.

Min første fødsel var ett mareritt for å si det kort...(varte i 27 timer).

Jeg brukte mye tid på å grue meg til min andre fødsel og så for meg at den skulle bli lik den første.

Mot slutten av svangerskapet var jeg så nervøs og redd for det som nå var rett rundt hjørnet. Jeg snakket med jordmor om dette og da var det på enb måte for sent å gå på såkalt sykehusbesøk og snakke med de på fødeavdelingen for å bearbeide min første fødsel.

Når den andre fødselen var i gang ble jeg utrolig overrasket over hvor greit det gikk(varte i 4 timer).

Jeg hadde skrevet ett såkalt ønskebrev i forkant om at jeg ønsket epidural og fortalte litt om hvordan min første fødsel hadde vært. Jeg ble møtt med forståelse og jeg klart å slappe mye bedre av.

 

Så til deg vil jeg anbefale å tidlig snakke om din første fødsel og evnt gå på sykehusbesøk og snakke med jordmor på fødeavd....

 

Og trøst deg med det at den andre fødselen som regel er mye kortere og lettere enn den andre fødselen....

 

Lykke til videre:0)

Klem:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter også nr 2. Første fødsel var egentlig ganske ukomplisert, men hadde mye plager i ettertid. Gruer meg veldig denne gangen også, nå vet jeg jo hva jeg går til.. men jeg håper det vil gå like bra denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre a det ikke berre er meg. Min fødsel var full av komplikasjoner, jenten min fikk heller ikke oksygen, samtidig hadde hun satt seg fast å kom ikke ut. Men det var så mye mer enn dette, men gidder ikke å skrive det om igjen (alt står inne på hjemmesiden min www.lulla-dagbok.piczo.com).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...