Anonym bruker Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 Har en nydelig datter på 15 uker som jeg forguder over alt i verden. Problemet er at hun skal ha oppmerksomhet HELE tiden når hun er våken! Kan ligge under babygymmen/vippestolen i max 10 min før hun begynner å gråte.. Da gråter hun til hun mister pusten og blir blå! Så langt går det.. Prøver jo la vær å ta henne opp når hun begynner.. Men vil jo ikke hun skal kvæles! Blir stille med en gang jeg tar henne opp... Det er så frustrende! Hun må underholdes absolutt hele tiden.. Hvordan underholde en 15 uker gammel baby hele dagen?! Det går jo ikke.. Jeg har noen ting å gjøre jeg også.. Men får det ikke til pga henne. Kun de små duppene hun har, kan jeg gjøre unna litt ærend. Trille tur? Går bra så lenge hun sover..( noe hun ikke gjør lenge.. Maks en halvtime) Ellers er det HYLSKRIKING, slik at jeg må ta henne opp. Ikke vondt noen steder.. Kun oppmerksomhet. Så da måtte jeg bære henne nesten en km til vi kom hjem.. Ellers skrek hun seg blå og nærmes vrei seg ut av vogna. Kjøre bil hater hun også. Ramaskrik med en gang hun blir satt i stolen.. og slik fortsetter det til vi er framme og hun er ute av stolen. Men hun er helt perfekt når man holder på henne. Smiler, ler masse, pludrer osv osv.. Kjempemorro! Men.. Ikke fullt så morro når man må gjøre det hele tiden... Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre lengre... Jeg vet jeg har gjort meg selv en bjørnetjeneste fra starten av, men nå... Jeg begynner å bli så lei av alt dette..
Maisie Skrevet 21. juni 2007 #2 Skrevet 21. juni 2007 Kanskje hun bare trenger kos og nærhet? Har du en babybjörn eller et bæresjal å ha henne i? Da har du hendene fri til andre ting, og jenta di får være nær deg hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2007 #3 Skrevet 21. juni 2007 Ja, jeg har det.. Men pga av kroniske ryggsmerter lar det seg ikke gjøre.. Er uføretrygdet pga den.. Er alenemor forresten HI
OktoberPrins kom 20.10 Skrevet 21. juni 2007 #4 Skrevet 21. juni 2007 Uff - først må jeg gi deg en trøsteklem, for dette er tøft å gå gjennom! Har hun holdt på sånn hele tiden, eller er det først i den siste tiden? Mine to har begge fått liknende "raptusbyger" rundt 4-5 mnd alder, hvor ingenting annet enn oppmerksomhet og mamma var godt nok for dem. Naboen har jevnaldrende jente, som har slitt med samme problem, dog i verre grad enn meg.. Jeg prøvde på mellomting, de måtte ligge litt for seg selv, så satt jeg med sammen med dem, forsøkte å engasjere dem litt med leker osv, uten å nødvendigvis plukke dem opp hver gang. I den alderen er de veldig bevisste på foreldre(spesielt mamma), men kan være sånn at om de ikke ser deg så er du BORTE VEKK!!! Og det kan være ganske krise når man er liten:) Noen holder på lengre enn andre, men min erfaring er at det går over litt av seg selv, selv om det er kjempeslitsomt når det står på! Prøv å få så mye avlastning som du kan (enten med jente eller husarbeid), sånn at du har positiv energi når dere skal pludre.. De er ganske sensitive dersom man er irritert, blir de nesten enda mer "needy". Lykke til!!
LisaColli Skrevet 21. juni 2007 #5 Skrevet 21. juni 2007 her hjalp det litt på å sitte på gulvet med henne når jeg la henne ned. til hun ble opptatt med andre ting. men du har sikkert prøvd det vi hadde også en fisherprice "disse" med leker og lyd som jeg satte på mens hun lå på gulvet like ved. da ble hun opptatt en liten stund i hverfall..
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2007 #6 Skrevet 21. juni 2007 Hun har holdt på sånn hele tiden... Fra dag 1 nesten. Jeg prøver å legge meg ved siden av henne under gymmen osv.. Men det hjelper ikke. Ikke ligge der nei! Kun bli bært på/dulla med.. Er så vanskelig siden jeg er alene også...(Mannen min døde av kreft i vinter...) Har liksom ingen til å avlaste meg heller.. Håper virkelig dette bare en fase.. HI
¤ my precious ¤ Skrevet 21. juni 2007 #7 Skrevet 21. juni 2007 Først og fremst - **trøsteklemmer i bøtter og lass** - Jeg er også alenemor, men kan ikke forestille meg hvordan det er for deg.... Vil bare si at jeg har den dypeste respekt for deg!!! Har du prøvd å sette henne i vippestol ved siden av deg?...Da er hun jo sammen med deg enten du vasker opp eller lager mat..., men ikke "på" deg. Eller så kunne du kanskje prøvd en sånn "stol" med fjærer som du fester i en dørkarm eller noe, så kan hun henge der og sprelle litt med bena og dingle... Uansett, masse lykke til! :-)))
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2007 #8 Skrevet 21. juni 2007 Tusen takk. Det varmer sånn med trøsteklemmer, tilogmed fra folk fra internett Ja, har prøvd det.. Fungerer i kanskje en halvtime, så er det på`n igjen.. Kan man bruke sånn hoppe-dings så tidlig da? For hvis det er tilfelle, skal jeg løpe til butikken i morgen HI
¤ my precious ¤ Skrevet 21. juni 2007 #9 Skrevet 21. juni 2007 Hmmm, jeg er usikker på hvor tidlig man egentlig kan bruke sånne hoppe-ting, men det vet kanskje de som selger sånt :-) Har du reiseseng? Kanskje det hadde gått ann å bruke den som lekegrind....De er jo relativt lette å flytte med seg rundt omkring i leiligheten/huset... Vet at det finnes sånne rangler/bamser som man fester rundt håndleddene til barna - kanskje det hadde opptatt henne litt... - går ut ifra at hun vifter med armene og spreller med bena en del :-) Eller kanskje du kunne prøve sånn "gåstol"(nesten som vippestol, men med hjul på istedet), hvis hun ikke er litt liten til det enda...?...kanskje med det som med sånn hoppe-ting...
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #10 Skrevet 22. juni 2007 Fysioterapeuten på helsest. anbefalte dersom vi fikk en sånn hoppeting at vi leverte den tilbake. Var noe med hoftene ellerno..? Husker ikke. Bare at det ikke var bra...
Stratos med 3 barn Skrevet 22. juni 2007 #11 Skrevet 22. juni 2007 10 minutter er faktisk ganske lenge for så små barn! Alt må læres. Prøv med musikk til å se om det hjelper. På trilletur kan du prøve å ta ned kallesjen, så ser hun litt. Prøv musikk i bilen å se om det hjelper. Gjerne barnemusikk med barn si\om synger. Ha tålmodighet og la henne få tid til å lære å være alene så er jeg helt sikker på det går seg til La henne ihvertfall ikke få bli hysterisk og redd for det løser nok ikke mye når hun er så liten.
suseduse Skrevet 22. juni 2007 #12 Skrevet 22. juni 2007 spill musikk, både hjemme og i vogn, funka bra på min! behøver ikke være "babymusikk" men musikk du liker selv og kanskje synger med og danser..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå