Respons Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 Jeg har termin i midten av august, tvillinger. Har vært hos legen denne uken (uke 32) og skal igjen til jordmord i uke 35, deretter på sykehuset i uke 38. noen erfaring/plan om hvor ofte en bør gå til kontroll disse siste ukene. Alt er foreløpig ok (blodtrykk, urin, størrelse), men jeg ble plutselig litt bekymret for oppfølgingen nå i sommer.
tvillinglykke Skrevet 21. juni 2007 #2 Skrevet 21. juni 2007 Heisann! Er selv gravid med tvillinger med termin 26.juli. Har gått på kontroll på Ullevål Sykehus hver uke siden jeg var 31 uker på vei... Har vært i veldig fin form, men allikevel godt å få så tett oppfølging, spesielt når man aldri har vært gravid før og i tillegg venter to. Har CTG og sjekk av blodstrømmen i navlestrengene hver uke og hver annen uke blir de målt mer nøye. Vet ikke hvor i landet du bor, det har sikkert noe å si for hvor tett oppfølging man får, men det er jo synd at det er sånn... Skjønner godt at du er litt bekymret for oppfølgingen. Du kan jo evt velge å gå til legen oftere, om det får deg til å føle deg sikrere. Lykke til iallefall og ha en riktig fin sommer! :-D
november68 Skrevet 22. juni 2007 #3 Skrevet 22. juni 2007 Jeg fikk beskjed fra gynekologen min at jeg skulle til kontroll annen hver uke,og jeg er bare 23 uker. Vi er på flyttefot, så fom august skal jeg på kontroll på Ullevål. Hvordan opplegget er der vet jeg ikke.
Coria Skrevet 22. juni 2007 #4 Skrevet 22. juni 2007 Jeg mener standarden er at man har kontroll annenhver uke fra uke 30 og hver fra ca 35. Selv var jeg til mer enn dette men, selv om det ikke var noe spesielt. Gikk på Ullevål jeg også da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå