Gå til innhold

Hvem er dere til å dømme andre??


libro2

Anbefalte innlegg

Blir litt lei meg å litt irritert når jeg leser enkelte innlegg og svar her inne.. Veldig mange er så utrolig snar til å dømme andre for enten metoder di bruker for å komme ned i vekt eller vist di fortsatt slanker seg når di er kommet innenfor normal BMI... Di som slanker seg gjør jo dette fordi di ikke er fornøyd med seg selv, det er deres selvfølelse det gjelder, ikke alle andre. Å når man slanker seg, hvorfor skal man stoppe før man er fornøyd bare fordi enkelte her inne mener di er tynne nok??? Å skrive kommentarer som at man burde heller trene mer blir litt for dumt, hvertfall vist den personen det gjelder faktisk trener.. Synes rett og slett folk er litt for snare med å dømme andre. Dere vet jo ikke hvordan vi ser ut, ikke hvor mye vi trener, hvordan vi trener osv. Det samme gjelder negative kommentarer til bruk av piller ol. dette er jo faktisk hver enkelt persons eget valg, angår ikke andre. Å når en person som selv går på piller synes at det er sykt at en som er "normalvektig" går på piller, så lurer jeg på om ikke det er det som er målet til denne personen?? Å komme ned i normalvekt å bli fornøyd?? hvorfor da kaste stein i glasshus å kritisere en som snart er ved målet sitt ved hjelp av samme metode?? Jeg gikk for noen år siden på grete roede kurs, jeg var da "normalvektig" (i grenseland) men fikk beskjed etter å fått målt fettprosenten at jeg burde gå ned minst 10 kg. mellom 10 og 15 var bra. Vist jeg hadde gått ned 15 kg ut i fra hva jeg veide da, så har jeg faktisk 3 kg igjen nå til den vekten.... Så det er mange faktorer som spiller inn når man slanker seg, både når det gjelder hvorfor man slanker seg å når det gjelder hvor mye man bør slanke seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jasså du har ømme tær? Da aner jeg at jeg er inne på noe som er sårt og vanskelig. Jeg skjønner ingen som bruker tabletter til å gå ned i vekt som ikke har noen form for kontakt med lege. Jeg er og inneforstått med at mange av de som bruker tabletter bruker dem helt til de er i mål. Om det er måten man går ned i vekt på virker det logisk. Og jeg regner med at jeg har såret deg. Men jeg nekter å tro at du er feit når du har en bmi på 21. Men folk ser utlike ut med samme bmi, det vet jeg. Og her mener jeg at trening spiller inn. Jeg hadde ikke gidda å måle meg sammen med noen som hadde bmi på 21 og brukte GR heller om det er noen trøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke feit nei, men jeg har vært det. Jeg har ennå litt igjen før jeg er i mål, der jeg vil være for å være fornøyd med meg selv. Trening spiller inn ja, så absolutt, å jeg trener, men det ligger oxo i genene mine den eple formen som jeg har. Jeg er likevel overbevist at med nok trening og vist fettprosenten går nok ned, så vil jeg klare å forandre litt på den eple formen. Men det hjelper ikke å ta 300 sit-ups hverdag vist det er masse fett over, fettet må oxo bort... Det er ikke sånn at jeg nå først bynner å slanke meg, har jo slanket meg i 1,5 år nå. har gått ned 13 kg på den tiden. Og for ett år siden så var jeg med på tirsdagsveiing, det var kjempe motiverende, men jeg datt av etter ferien da jeg bynnte å jobbe. Hadde lyst å få igang det samme nå, men det var vel heller en dårlig ide. Det fine den gang var at vi sammenlignet ikke hverandre, men støttet hverandre uansett. å motiverte hverandre til å stå på videre. Jeg er sikker på at vist en av di som var med den gangen hadde lest disse innleggene, så hadde di vært kjempe glad på mine vegner som snart er i mål. Og jeg ønsket bare å få motivasjon til å nå helt i mål samtidig prøve å motivere andre til å stå på.. Det er synn man blir kritisert når man nærmer seg målet, jeg var super glad helt til nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du... du må ikke ta på vei for at andre som ikke har kommet så langt i slankeprosessen som det du har gjort ikke finner motivasjon i å veie seg i en veietråd med deg.Selvsagt klarer man lettere å identifisere seg med noen som er på samme nivå som en selv, og jeg kan godt forstå de du føler har gitt deg litt kritikk her. For å være helt ærlig med deg vet jeg ikke om jeg personlig syns særlig mye om at du har gjenopptatt bruken av Xenical uten å oppfylle de medisinske kravene (om jeg har forstått deg rett i de andre trådene), men det får være din sak. Du kjenner kostvanene og treningsvanene dine best selv, og får derfor ta den avgjørelsen på egen hånd. Jeg er selv i samme situasjon som deg, skal nå ned de ekstra "pyntekg" (har BMI på 24-hadde på 32 i januar 2007), og ingen kan få meg fra det, ser overhodet ikke poenget i å gi meg før jeg er fornøyd, og det tror jeg de fleste her inne kan kjenne seg igjen i. Men vil likevel be deg om å være foriktig, en BMI på 21 er lite uansett åssen du vrir og vender på det, og slanking kan gå til hue på en og man ser ikke kroppen for hva den er. Og bare så det er poengtert; dette er velmenende ord fra min munn. Men hvis du vil kan jeg sikkert veie meg her inne sammen med deg, om du ønsker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente ikke at du ikke skulle være fornøyd med det du har gjort. For å gå ned vekt må man jobbe uansett metode. Og de pillene du bruker gjør at man må spise veldig magert. Men på den andre siden er det på tide at du slutter å slanke deg. Dersom fettprosenten din fortsatt er høy bør du heller satse på å rettte på det gjennom trening enn gjennom slanking. Men jeg kan ikke forstå at den er høy heller når du har så lav bmi som du faktisk har.

 

Husk at du skal holde denne vekten og den enkleste måten å gjøre det på er ved å være fysisk aktiv. Anbefaler pilates som magetrening. Det gjør virkelig underverker. Tom den fra tvshop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten hva er midje/hofte forholdet ditt? Det kan i de fleste tilfeller si noe om man faktisk bør fortsette å gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat målt meg å da var midje 84 cm og hofte 87 cm, så for første gang i livet så er midja smalere enn hofta. jeg vet der er en slags regnemåte her vor du deler midje mål på hoftemål. hos meg blir det da 0,96 husker ikke helt hva som var det ideelle, men var det ikke 0,8 eller noe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, men egentlig så er det ikke så viktig for meg det med den veiinga, kunne bare trenge litt ekstra motivasjon. og sist jeg var med på ett slikt opplegg, så var det en kjempe greie, var så fint å ha noen til åstøtte seg og det å kunne støtte andre... Jeg er egentlig ganske fornøyd nå, er jo nesten i mål. Så jeg klarer meg, håper oxo at andre her inne vil komme i mål uansett hvilke metoder de måtte bruke.. Lykke til alle!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ideele er 0,7 (det gyldne snitt) Men under 0,8 er det som er sunt. Jeg kommer aldri på 0,7 jeg er for bein i figuren, faktisk er dette forholdet høyere nå hos meg etter å ha gått ned 9 kilo enn da jeg startet og hadde bmi på over 30 så jeg vet ikke helt sannhetsgehalten i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som jeg har lest at er ett sundt midjemål, er alt under 80 cm, dette uansett hvor lang man er. å hvist det er som du sier at midje/hofte forholdet bør være under 0,8 helst 0,7. så må de jo da bli at det sundeste er å ligge under 80 i midje og over 100 i hofte, men det høres veldig rart ut... for det blir jo da at jo breiere du er over hoften jo sunnere er du???? tror det må være noe sånt at midjen skal være smalere enn hoften, og midja bør ligge under 80 cm, lesteellom 80 og 88 gikk oxo ann, men man bør da ikke legge på seg... dette er da målt liggende mellom hoftebein og nederste ribben. gir det mest korekte målet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det der midja er smalest? Eller kanskje det er individuelt. Jeg måler stående 5 cm over navlen, GR instruksjon. Om det er riktig vet jeg ikke.

 

Jeg tror du er inne på det med at midja skal være smalere enn hoften, for det er fettet på magen som er usunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...