Gå til innhold

Forkjøla tidlig i svangerskapet..


Lena 74

Anbefalte innlegg

Er helt sausa i hodet etter å ha hatt feber noen dager, og hoster sammenhengende.. Har ikke vært hos legen min siden jeg allikevel er sykemeldt pga kvalme og lavt blodtrykk, og har svangerskapstime på tirsdag uansett. (vanskelig å få til en samtale med leger syntes jeg) Veeeldig syk blir jeg ihvertfall ved siden av hormoner, altfor lite sympati fra gubben, kvalm etc :))

Men.. jeg har lest at otrivin er ok i små mengder, så det tok jeg de dagene jeg var som tettest, og nå skulle jeg gjerne tatt hostesaft for å slippe brekninger og få sove noen timer, noen som har noen tips der? Leste i legemiddelhåndboken om Mucomyst (har det her hjemme) følgende: Graviditet, amming: Ingen holdepunkter for fosterskade. Opplysninger vedrørende amming mangler.

Hva betyr det?? Kan jeg ta den da? Og enda bedre, noen som har gode tips uten å måtte ty til tabletter etc. har ikke tatt noe smertestillende eller febernedsettende.

Er 10 uker..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk beskjed av legen min om at det var farligere for fosteret at jeg hadde feber, enn at jeg tok paracet (febernedsettende).. Så jeg tror ikke du bør gå med feber.. Paracet og nesespray var det jeg skulle bruke, og det skulle ikke være no skadelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stedet for Otrivin og sanne nesesprayer kan du bruke saltvannsspray, tror det er litt mildere og like effektivt. (saltvann er jo helt naturlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, febern er borte, men frister til å ta en smertestillende for muskler og vondt i hodet!! Te og sofa med pledd har gått greit foreløbig. Tenkte å prøve saltvannsoppløsning ja, men var usikker på virkningen.

Får ta en tur på apoteket igjen..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forkjølet nå jeg også og jeg har sjekket med lege og apotek og bruker: Paracet mot smerter og feber. Otrivin mot tett nese og Solvipect for hoste(slimløsende). Apotekeren sa at Hostedempende har noe middel i seg som ikke var bra for babyen så det kunne ikke brukes.Man kan spørre om hva du kan bruke og de kan gå inn på produkter å lese - og gi deg svar :-)

 

MEN ikke bruk mer en det som står på pakken.

 

God bedring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...