Anonym bruker Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 Ser fler innlegg her.. -Når kutte mat på natta? -Hvordan få dem til å sove hele natta? -Når kan jeg avvenne puppen? -Hun står opp så tidlig.... Unnskyld meg men hva pokker har dere mammaperm for egentlig? Dere har da mulighet til å sove på dagen når babyen sover?? Jeg står opp med glede jeg hvis han er sulten på nattetid, det er jo derfor jeg går hjemme, for å oppfylle hans behov!! Ikke for å sove natten igjennom for å være uthvilt til kafetur på dagen! djizez!
selfangerkjerringa Skrevet 21. juni 2007 #2 Skrevet 21. juni 2007 Bare et lite ps her: det er ikke alle som har mulighet til å sove på dagtid.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. juni 2007 #3 Skrevet 21. juni 2007 "jeg står opp med glede." er ikke det en oveldrivelse?
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2007 #4 Skrevet 21. juni 2007 kjekt for deg!!!! finnes mammer her som ikke går på cafe, men studerer på heltid!!!
Circe Skrevet 21. juni 2007 #5 Skrevet 21. juni 2007 Har ett spm til HI her.. Hvor mange barn har du? Forresten ett til; Har du egentlig noe liv???????????
Gjest Skrevet 21. juni 2007 #6 Skrevet 21. juni 2007 huff da, hormoner i store bøtter... pokker? Det er noen av oss som har flere barn skjønner du, som vi må stå opp med kl. 7, uavhengig av hvordan natten var... Andre har kanskje permisjon med hjemmekontor, hvor man må jobbe et par timer daglig... Og andre ønsker kanskje rett og slett å sove om natta, og det er jammen lov å ønske seg uten at en hormonbombe skal bruke ord som pokker...
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 21. juni 2007 #7 Skrevet 21. juni 2007 Det er jo faktisk ikke alle mammaer som er hjemme i permisjon heller..
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2007 #8 Skrevet 21. juni 2007 Og andre får otdelt babyer med produksjonsfeil som gjør at de har ingen planer om å sove om dagen... da heller ikke om natta.. Sjønner godt at mange drømmer om å få sove litt mer om natta jeg
*toppris* Skrevet 21. juni 2007 #9 Skrevet 21. juni 2007 man skal tidlig krøkes, så hvorfor da ikke venne barnet til etterhvert som barnet klarer seg uten måltidet på natta og mor trenger faktisk den lille søvnen hun kan få... selv om man er så priveligert at man kan gå hjemme så har man da ting å ta seg av og ordne, enten med eller uten flere barn enn minstemann... dette er vel enda en anonym som er ute etter å provosere.. hehe... kjekt det du HI
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 22. juni 2007 #10 Skrevet 22. juni 2007 Nå sover jo ikke jeg på natten da som du sikkert skjønner når du ser når innlegget ble postet.. Men.. Det er ikke alle som har muligheten til å sove om dagen.. Noen har kanskje mer enn ett barn.. Noen jobber. Noen studerer. Osv.. Og noen blir rett og slett helt utkjørt av å ikke få sove sammenhengende. Jeg her "heldig", jeg er syk, så mannen min er hjemme med snuppa og meg og styrer og stellet og eldstegutten er i barnehagen på formiddagene, så jeg får jo sovet på dagen da.
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 22. juni 2007 #11 Skrevet 22. juni 2007 Hehe..jaha. Men det er jo kjent at etter 6 månderes alder trenger de ikke lenger mat om natten. Og burde ikke helle pga at morsmelk er veldig søtt, så det kan gi hull i tenner. Men stå opp og kos deg du. Jeg er glad for hver natt en av mine sover igjennom. Men så har jeg også en datter på 4 som fremdeles ikke sover hele netter. At de står opp tidlig er greit. sover bare når de legger seg igjen jeg. men jeg vil ikke si at jeg er her KUN for å oppfylle deres behov..Har ikke tenkt til å ende opp som lidende martyr. Men lykke til du..noen passer til den rollen bedre enn andre:-)
Bananikakao'n Skrevet 22. juni 2007 #12 Skrevet 22. juni 2007 Regner ikke med du sitter der med en 1-åring som fremdeles våkner ørti ganger på natten og HYLSKRIKER? Tenkte meg det, ja.. Kom hit og ta en uke her, så kan vi ta en prat.
Milletrille Skrevet 22. juni 2007 #13 Skrevet 22. juni 2007 Fordi jeg er så utrolig trøtt hele døgnet!! Kjenner meg nesten ikke igjen i meg selv, går rundt som en zombi. Jeg klarer veldig sjelden å sove på dagtid, selv om jeg legger meg i senga og det er ganske mørkt. Ligger og grubler over alt mulig og bare venter på at snuppa skal våkne igjen. Snuppa er sjelden i seng før kl 21-22. Jeg prøver å legge meg samtidig, men blir ofte 1-2 timer senere. Så er det opp 2-3 ganger å amme i løpet av natta. Og morgenen starter ca kl 7. Og vi er ytterst sjelden på cafe for å si det sånn. Går turer, ellers er vi mest hjemme. Jeg gir mye av meg selv til jenta vår, og har IKKE dårlig samvittighet for at jeg gleder meg til hun sover hele natta, eller i det minste at det holder med ett nattmåltid. Og når sambo i tillegg presterer å si at han ikke skjønner at jeg er så sliten når jeg "bare" går hjemme med jenta vår, hallo, holdt på å eksplodere!! Ære være deg som syns det er en glede å stå opp om natta! Selvfølgelig skal snuppa vår få mat, men jeg er i hvert fall rimelig avhengig av en viss mengde sammenhengende søvn, og da må det være lov å se frem til dette!!
*bolla pinnsvin* Skrevet 22. juni 2007 #14 Skrevet 22. juni 2007 Jeg drister meg til å si at enhver som hevder de ikke gleder seg til at ungene sover hele natta lyver så det renner...
Yo&La+spire Skrevet 22. juni 2007 #15 Skrevet 22. juni 2007 Eg ønsker også å oppfylle min datters behov, i tillegg til mine egne. Derfor prøver eg , og har vert så heldig å få til, at hun sover nesten hele natten nå, i tillegg til (litt) på dagtid. Dette tror eg vi begge har godt av. Å ønske seg at barnet sover hele natten handler nemlig ikke bare om å ville vere uthvilt til en kafetur, men å ha et barn som er uthvilt og har energi til å vere våken på dagtid, ikke bare vere grinete og overtrøtt. Dette må da vel vere det beste for både barn og mor?
Minilille Skrevet 22. juni 2007 #16 Skrevet 22. juni 2007 Enig med eg&minlilleskatt: Fordi vi har da behov vi også -som må dekkes for å kunne dekke barnets behov. Ja, Ja, tror nå noen innlegg er skrevet kun for å provosere, og det frisker jo litt opp..
*Vi blir 5* Skrevet 22. juni 2007 #17 Skrevet 22. juni 2007 det er jo kjempeviktig å sove på natten..det er den beste søvnen man kan få,både voksne og barn..man har all grunn til å prøve å få de små ti å sove hele natten...
Murmeline Skrevet 22. juni 2007 #18 Skrevet 22. juni 2007 Haha..... denne fortjener også å være på side 1 i hel dag! Jeg har mammaperm pga lille gullet mitt, men jeg har fremdeles beholdt min egen identitet, det er viktig for mammaen å ha et liv også. Har dessverre sett nok av eksempler på mødre som bare lever gjennom barna sine.
Marge Simpsons Skrevet 22. juni 2007 #19 Skrevet 22. juni 2007 Man kommer langt på søvn! spørsmål til Elendig mamma- Prinsesse 19/9: Hvorfor kaller du deg elendig mamma? Høres fryktelig selvkritisk ut?!! Jeg bare spør...nygjerrig...
Murmeline Skrevet 22. juni 2007 #20 Skrevet 22. juni 2007 Marge Simpsons: du er nok ikke den første som spør om dette.. Jeg het egentlig Endelig mamma osv, men var det mange som het endelig mamma, jeg glemt visst å ta copyright;) Grunnen til Elendig er monstermamma-trådene vi hadde det gøy med for å disse alle de perfekte-mødre-innleggene for en stund tilbake. Så bare for moro skyld;) Er ikke så veldig elendig mamma egentlig, men påstår heller ikke at jeg er verdens beste;)
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #21 Skrevet 22. juni 2007 Man har en naturlig rutine sant? Det vel vanlig å sove på natten? Eller er du en slik som drar ut på natten og er inne på dagen, omvendt enn det som er normalt eller hva? Herregud, man må jo lære barna at man skal sove på natta. og da må man jo begynne et sted! det er vanskelig å gjøre det dagen!! Selfølgelig står man opp med barnet hvis det er sultent, men er barnet så stort at det skal ikke være nødvendig å få mat på natten så må man vel lære barnet å sove gjennom. Trodde det var poenget jeg. Og som de andre her sier- det er slett ikke alle som har perm, mange er i utdannelse ol, og da er ikke du til å dømme dem for å vil sove natta. Det er ikke bare til dems fordel men også barnet!
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #22 Skrevet 22. juni 2007 Ehhh.... tror du alle har mulighet til å sove på dagen når babyen sover du da??? Kan hende det er noen som har flere barn vettu. Jeg har to barn fra før, og de trenger en del hjelp til ting, så er ikke bare å legge seg til her, nei. Så, ja, nattesøvnen er GULL VERDT, nå en må opp kl. 06 med to andre som krever sitt. Må tenke før en åpner munnen vettu.
Gjest Skrevet 22. juni 2007 #23 Skrevet 22. juni 2007 Meesah; mm er ufarlig for tennene! Mme derimot er det ikke..
Marge Simpsons Skrevet 22. juni 2007 #24 Skrevet 22. juni 2007 til Elendig mamma- Prinsesse 19/9: hehe ok, har den samme tanken om perfekte-mødre i mitt navn og )
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #25 Skrevet 22. juni 2007 Alle sier til meg at jeg må være flink til å sove på dagtid hvis det blir lite søvn på natten.. Er veldig praktisk i teorien, men når man har et barn som ikke sover mer enn 10-15 minutter i strekk på dagtid, så vet jeg ikke helt når jeg skal få sove på dagtid jeg. Nå er vi nede i en mating om natta, så nå får jeg litt mer søvn, men de første 8 ukene hadde jeg maks 4 timer søvm i døgnet totalt når alt er regnet sammen... Så jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner hva HS mener jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå