Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 Hun legger seg så utrolig fint, men etter noen timer våkner hun og da skal hun opp å ha kos av meg. Legger hodet på skuldra mi så fort hun kommer opp og ligger musestille så lenge hun kan. Men dette kan skje flere ganger om kveldene, så jeg lurer på om dette er uvane? Stakkar, hun griner som besatt, og vil jo bare ha kos. Syns det er så vondt å ikke ville kose med henne, for mest av alt vil jeg jo egentlig bare ta henne opp å gi henne kosen. Hva syns dere? Kan man kalle dette å skjemme bort når alt hun vil ha er kos? Men samtidig vil jeg jo ikke ha det slik at det blir mer og mer heller? Off...
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2007 #2 Skrevet 21. juni 2007 Om det har blitt en koslig uvane kommer vel ann på alderen på jenta. Er hun liten så har hun nok et behov for trygghet og nærhet. Og det bør hun få. Derimot om hun nærmer seg året så kan det nok være dere har fått en koselig uvane som er helt grei så lenge mammaen orker å være kosebamsen en god stund fremmover.
*toppris* Skrevet 21. juni 2007 #3 Skrevet 21. juni 2007 dette hørtes jo koselig ut da... gullet mitt skulle også opp til meg tidligere.. sukk.. savner det litt nå, men er glad for å få kvelden og natten "for meg selv"... her måtte det en gradvis tilvenning til... lot ham rett og slett ligge og grine.. var av og til inne til han og sa at nå var det natt osv, "nanny-metoden" med å etterhvert bevege meg lenger vekk osv.. Nå sover han søtt (9mnd) med kosebamse, teppe og koseklut, og alt skal opp i ansiktet for å få nærhet, trygghet og kos:) Husk at dess eldre barnet blir dess værre kan denne vanen/uvanen bli, vanskeligere å få vekk... hva med å heller ha en kosestund innimellom før leggetid? Lykke til ved en eventuell avvenning når den tid kommer... men som meg, du vil nok savne det litt senere ja;)
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 21. juni 2007 Bra skrevet, og jeg skjønner godt hva du mener Det er nok en koselig uvane - hun nærmer seg 10 mndr!!! Ja, jeg vet nok hva jeg bør gjøre nå jeg da ! Takk!
*toppris* Skrevet 21. juni 2007 #5 Skrevet 21. juni 2007 dette høres kanskje litt ekkelt ut, men... hehe;) gå med ett kroppsnært plagg, fx t-skjorte leeenge slik at det virkelig lukter deg, svette og full pakke;) del det i to langs sømmen (så hodet ikke kan sette seg fast/tulles inn i t-skjorten) og legg det formet som en u rundt hodet eller eventuelt ved ansiktet da hun har sovnet... det kan hende det er deg som er "problemet";) at hun vil kjenne deg til seg.... evt varmeflske kan også hjelpe om det er varmen hun har blitt vant til;) lykke til, håper du slipper å holde på altfor lenge med avvenningen;)
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 22. juni 2007 Takk for forståelse og fine svar dere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå