Anonym bruker Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 Er det noen tegn/evner som fremhever seg?
*toppris* Skrevet 21. juni 2007 #3 Skrevet 21. juni 2007 det blir da feil å si om et så lite barn er intelligent eller uintelligent pga barn generelt utvikler seg forskjellig og i svært variert tempo... Barn flest blir vel slik man stimulerer de, alle barn har heller ikke den interessen for en slik lærdoms-stimulans.. noe som også da kan påvirke i feil retning... kort sagt, alle barn er intelligente på hver sin måte og hvert sitt nivå.. sammenligning blir og er helt feil... FX: min sønn kan klappe, vinke, sette seg, rulle, reise seg opp med noe å støtte seg til, si mamma og pappa osv i en alder av 9 mnd, noe maaange andre barn også kan og lærte leeenge før han..noen barn kan t.o.m gå så tidlig, men som da også noen barn kanskje ikke enda kan noenting... d et er ingenting intelligent eller uintelligent ved noen av disse forskjellene...
Gjest Skrevet 21. juni 2007 #4 Skrevet 21. juni 2007 HVerken kognitivt eller motorisk vil kunne fortelle om et så lite barn er intelligent, vet faktisk ikke om det er mulig å finne ut med sikkerhet. Men det er hevdet at de fleste barn er aller mest intelligente når de er "ferske" hvorpå de faktisk kan høre forskjell på sitt eget morsmål og fremmede språ. Denne evnen og mange andre tilsvarende, mister de ved ca 3 mnd alder, så fra 3 mnd så er det stimulansen skal settes i gang, for å bidra til å utvikle. (noe den gjør selv uten foreldrenes hjelp, bare ved alle de nye inntrykkene i den store verden...)
Learning to fly Skrevet 22. juni 2007 #5 Skrevet 22. juni 2007 barnet leser interesert i avisen hver morgen den kommer med konkrete løsninger på verdensproblemene barnet snakker reint, lange setninger og bruker og forstår fremmedord hehe, ikke vondt ment. Syntes tråden var litt "morosam"
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #6 Skrevet 22. juni 2007 IKKE hør på de andre her, de er tydeligvis bare sjalu!!! Datteren min er veldig smart for alderen. Hun er 9 mnd Dette gjør hun: Sier mamma og pappa Springer (!) Hvis jeg sier "nei" når hun prøve å rive ned noe...da ser hun på meg og rører det ikke. Sier "asja" når hun har bæsjet. Dette er normalt for en 2åring!!!!!
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #8 Skrevet 22. juni 2007 Hvorfor være sjalu på det? Enkelte lærer dette tidlig, andre seint. Kan hun lese, skrive og regne når hun er under ett år er hun derimot smart.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #9 Skrevet 22. juni 2007 Jeg vet ikke om dette gjelder alle barn, men det gjelder dem jeg har sett vokse opp: De barna som tidligst er veldig oppmerksomme og "våkne" har vist seg å være relativt intelligente når de blir større (flinkest med "alt"), mens de som har vært mer uinteressert i omverdenen (sett "søvnige" ut) har vist seg å være mindre intelligente enn førstnevnte (passer litt på formuleringene nå, for ikke å trampe på tær). Dette har vist seg svært tidlig (1-2 mnd, iallfall!). Trenden har vært helt klar for dem jeg har kjent som barn, men jeg er fullt klar over at det finnes flere barn her i verden, så det trenger slett ikke gjelde alle. Men kanskje?
Gjest Skrevet 22. juni 2007 #10 Skrevet 22. juni 2007 Hehe, det er ikke så forbanna stort for en på 9 mnd, for det kan jenta mi også. Hun springer riktignok ikke, men -sier mamma og pappa -sier oi når ting er spennende -gjentar enkle ord -sier namnam -sier ei og rister på hodet når hun ikke vil ha ting (mat/leker) -peker på ting (morsomme, ting hun vil ha eller mennesker hun vil ha oppmerksomhet fra) -skakker på hodet for å sjarmere osvosv. Så 2 åring og 2 åring fru blom, tror kanskje det rett og slett er sånn at flere på 9 mnd kan det, mens en 2åring som kan dette rett og slett er litt sent ute om det ikke er mer på listen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå