Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 jeg føler hun er for stor liksom.. vi tenker å kjøpe bæremeis, sånn til fjellturer og sånn.. kan en meitai erstatte en bæremeis?? den vil jo være mye lettere å bære?? kan hun bruke den like lenge? vil ungen sitter bedre eller dårligere i en meitai?? jeg trenger virkelig svar her asså.. *rådvill*
mammmamia ** Skrevet 21. juni 2007 #2 Skrevet 21. juni 2007 En Mei Tai er mye bedre enn bæremeis, da hun sitter mye bedre fast, og ergonomisk riktig i en MT :-) Den kan brukes laaangt opp i alder, bruker fortsatt Mei Taien til storebror på 3,5 år hvis han er sliten etter barnehagen og ikke orker å gå hjem (når jeg har snuppa i vogna er det greit å ha han på ryggen og ha armene fri - genialt!)..! Absolutt å anbefale..! Ellers ville jeg sett på Patapum småtass - litt enklere variant, mer bæreseleaktig, som kan brukes opp til 28 kg (sånn til sammenligning er min 3,5-åring 15 kg, hehe.!) og er knallgod å bære i, har en sånn også vi ;-)
Gjest Skrevet 21. juni 2007 #3 Skrevet 21. juni 2007 Snuppa er 9 mnd og jeg har nylig kjøpt ringslynge, angrer ikke et sekund! Deilig å ha muligheten til å bære henne og ha armene fri!
Septemberstjerna og Martine Skrevet 21. juni 2007 #4 Skrevet 21. juni 2007 Jeg kjøpte mei tai nettopp, da var snuppa 8,5 mnd. Hun veier rundt 9 kg. Jeg hadde BabyBjørn Active bæresele som jeg solgte, og angrer ikke ett sekund på det! Er kjempefornøyd med mei tai'en foreløpig. Jeg har ingen erfaring med bæremeis. Var på skogstur her om dagen, med snuppa i mei tai på magen og en sekk på ryggen. Var ikke sliten i skuldrene i det hele tatt. BabyBjørn'en tok knekken på skuldrene mine etter bare 15 min. Snuppa sitter kjempefint i mei tai'en altså, hun sovnet til og med på vei hjem fra skogen. Og DET er ikke likt henne! Men som sagt, jeg aner ikke om en bæremeis kanskje er bedre for lengre fjellturer o.l....
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. juni 2007 Takk for innspill folkens.. nå er det ikke snakk om fryktelig lange fjellturer asså, ikke sånn alpene og mount everest liksom, mer turer i skogen og småfjell i nærområdet.. så ut ifra det dere sier, så virker det jo som om vi hadde vært dekket med en sånn meitai.. billigere er det også.. men ang den der andre.. som hun første snakket om.. hmm.. husker ikke hva den het.. men den kunne brukes fra 15mdr.. hvorfor så sent???? da må jo jeg ha begge to da liksom.. både den til baby og den til barn.. hmm.. har hatt babybjørn jeg også.. tulla koste seg jo, men det gjorde ikke mine skuldre.. gikk til en fjelltopp for noen måneder siden, med henne på magen i bb.. au i skuldrene!! vil ha henne på ryggen jeg.. innbiller meg at det er en bedre belastning for ryggen. men meitaien kan vel bæres på ryggen, ikke?????????
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 21. juni 2007 Men dere, hva hvis hun sovner??? er det noe støtte til hodet?? den jeg har sett på er en babyhawk.. den likte jeg godt.. tror det blir en sånn, men hva da med dette med hodet?? Og soving??
Septemberstjerna og Martine Skrevet 21. juni 2007 #7 Skrevet 21. juni 2007 min er en babyhawk mei tai kjøpt på mixmax. den har hodestøtte, gå inn på sidene der så ser du det. http://www.mixmax.no/component/option,com_virtuemart/page,shop.browse/category_id,13/Itemid,27/ Kan også brukes på ryggen ja, og hodet til vesla her lå kjempestødig da hun sovnet. men jeg hadde henne på magen da...
Septemberstjerna og Martine Skrevet 21. juni 2007 #8 Skrevet 21. juni 2007 Ser at mixmax har kun en babyhawk igjen nå... Med fare for å reklamere for mye, så kan jeg bare si at jeg fikk nyhetsbrev fra de i går og der stod det at masse nye mei tai'er var underveis! de har hatt masse fine forskjellige mønstre.
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 21. juni 2007 men jeg skulle gjerne hatt den i går jeg,hehe, så jeg orker ikke vente tror jeg.. men hadde du giddet å svare på det andre jeg spurte om i et annet innlegg??? "trenger svar nåååå" eller noe sånt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå