Anonym bruker Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 Jeg har en sønn på 3 mnd, han sovner rundt 20-21 og sover da ca 3 timer i strekk. Våkner etter 3 timer og skal amme, sovner med engang, også våkner han annenhver time og skal amme/ skiftes på etc.. Sitter her og leser om andre babyer som sover hele natten, er skikkelig misunnelig. Vil at min også skal sove hele natten. Gjør jeg noe galt?? Hvordan får jeg han til å sove hele natten?
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 21. juni 2007 #2 Skrevet 21. juni 2007 Jeg har gitt mme nesten helt fra starten da Mina ikke la på seg da jeg ammet henne. Mme metter mer enn mm. Men da Mina var 7 uker sov hun fra 23-06. Nå er hun 9mnd og sover fra 19-07 og det har hun gjort i mange mange mnd.. Uff, jeg vet ikke.. Hun har alltid sovet mye
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 21. juni 2007 #3 Skrevet 21. juni 2007 Han er 9 mnd og jeg er også missunnelig på dem som har barn som sover hele natten. Hører med sjeldenheten her!!! :-(
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2007 #4 Skrevet 21. juni 2007 Han får bare mm, kanskje jeg bør begynne å gi han mme når han skal sove på kvelden eller når han våkner etter de 3 timene i strekk? Eller hva synes du..?
veronica t Skrevet 21. juni 2007 #5 Skrevet 21. juni 2007 ikkje veit e kordan man får dem t å sove heile natta? mi på 8mnd våkne alt melllom 2-3 time om natta før å få pupp. Trur d at dem som skriv inn å sei at dem søv heile natta e stolt over det, å vil fortelle kor snill babyan e. syns d e kjempe urettferdig e åsså. men sånn e d bare...
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2007 #6 Skrevet 21. juni 2007 Hei HI, min lille er snart 4 mnd og følger sovemønsteret til din lille... Kun morsmelk - og smokk vil han ikke ha. Vurderer velling på kvelden når han passerer 4 mnd... må bare prøve det
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2007 #7 Skrevet 21. juni 2007 Godt å høre et ikke var bare mitt barn. Synes du/dere at jeg bør begynne med mme før han legger seg om kvelden??
Crawling&Vesla Skrevet 21. juni 2007 #8 Skrevet 21. juni 2007 Hvis du har nok melk hadde ikke jeg startet med mme.. Barn som får bare mm våkner flere ganger for mat om natta. Er i alle fall det jeg har hørt.
snartmammapåny Skrevet 21. juni 2007 #9 Skrevet 21. juni 2007 Tror nok ikke det hjelper å gi mme bare på kvelden. De fleste som sover hele natten er nok mme barn, altså de får mme hele dagen. Og har da å tære på utover natten etter å ha spist seg opp på dagen. Småen er en slik som sover lenge sammenhengende. Han har desverre kolikk så blir ganske seint før han sovner. Men somregel får vi han til å sovne mellom 1 og 2. Da sover han somregel til en gang mellom 7 og 9. For så å sovne til igjen og sove til 11-12. Jobber med å få han til å sovne tidligere og heller ta tidligere morgen, men det har vist seg å være VELDIG vanskelig. Men det jeg skulle frem til var iallefall at småen her sover aller best om han ikke er stapp mett når han legger seg. Så dersom du skal gi ei flaske mme så gi den en liten stund stund før leggetid. Er vel litt slik hos oss voksne og at om vi legger oss stapp mette så vokner vi tidlig å er kjempesultne;)
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2007 #10 Skrevet 21. juni 2007 Har ingen tips, men ser at noen sier at de som sover hele natten får mme. Det stemmer ikke. Gutten min sover fra 1900 til 0600 og han får bare mm. Noen har vel større sovehjerte enn andre. Her skjedde det plutselig, våkna bare en morgen med skikkelig spreng og skjønte ingenting. Men ettersom ejg forstår er han en skjelden rase, de aller fleste våkner på natta.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2007 #11 Skrevet 21. juni 2007 Det første rådet jeg vil gi deg er å la natt være natt!! Aldri snakk til babyen på natta, ikke skru på lys, og MÅ du ha på noe så ha en tshirt over ol så det blir i minste laget. Det skl være kjeeeeedelig å være våken på natta! Den tar de små utrolig tidlig! Og ang ammingen så ville jeg ikke gitt mme nei. Har du melk så amm! Din melk er det beste du kan gi barnet ditt! (og din søvn er tross lat ikke viktigere enn næringen til barnet??) Kunne det vært en mulighet å lagt han inntil deg i din seng? Her lemper jeg frøkna oppi til meg når det er tid for mat, legger oss på siden mage mot mage og så spiser hu mens jeg sover...
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2007 #12 Skrevet 21. juni 2007 Jeg skjønner hva du ville fram til.. Tusen takk for alle svar.. blei "litt" lettet nå.
Roketikka Skrevet 21. juni 2007 #13 Skrevet 21. juni 2007 Tror ikke det er noen oppskrift på hvordan en kan få barna til å sove hele natten. Uansett hva en gjør så vil nok enkelte barn våkne flere ganger på natten. Jeg har også en gutt på 3 mnd. Han sover hele natten, men min første gutt våkna flere ganger pr natt når han var på den alderen. Og jeg gjorde akkurat det samme med han som med minstemann. Så jeg tror rett og slett det handler litt om ungene jeg. De er jo alle forskjellige. Det jeg merker med lillegutt nå er at han kanskje spiser litt hyppigere på dagtid enn førstemann gjorde.(ammer enda - så han får kun mm). Ergo spiser han seg vel opp til natten på et vis... Uansett - dere får ha lykke til! Kanskje blir det litt bedre når dere kan begynne med grøt? Mange som har den erfaringa ihvertfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå