Gå til innhold

Sennestrekk!! uke 24.. !?

Anbefalte innlegg

Noen fler som sliter m det? Er i uke 24 nå, våkner på natta av sennestrekk i venstre legg!! Auauau! Plages en del med venstre side av kroppen, hvorfor?? Venstre hoft, kne å bak i veikryggen på venstre side låser det seg!? Har tilnå lagt på meg 7 kg og alle seier jeg kun har det på magen men, er jeg for tong til bena eller er det normalt? Pensjoniste kaller jeg meg nå til tider, hehe...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9653718-sennestrekk-uke-24/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann..

Jeg er gravid meg nr to og har vært plaget av sennestrekk i legger begge gangene, tror ikke det har noe med antall kg man legger på seg... Jeg har lagt på meg 3,5 kg og er i uke 24,1...

Men må huske at hele kroppen vår er stadig i forandring når man er gravid, å kynnere er jo også muskelsammentrekninger...

Men vondt er det å få sennestrekk ja, jeg spretter opp av senga å roper noen ganger...da går det fort å stå opp ja... hihihi...

Lykke til videre, vi har masse å glede oss over...

God sommer...

Hei,

Sliter med det samme, spesielt på natterstid og tidlig på morran. Har lagt på meg 8 kg (er i uke 25) føler at jeg er begynt å "vagge" når jeg går hehe, i tillegg er det tungt å gå i trapper - jeg kjenner de ekstra kg ekstra godt da. Tenker med skrekk og gru hvor mye mere en kan legge på seg på 3 mnd til ....

Heisan...jeg er uke 24+5 idag og det som du skriver høres for me mer ut som om du har bekkeløsning og om netter er det kramper. Sliter skjøl med bekkeløsning siden uke 12 oh det har blitt ganske ille at jeg helst skal holde meg i ro og ungå å gå trapper. Har fått i tilleg en betennelse i bekken o svi vis man skal snu seg i senga. Har mest vond i høyre sida. I hvertfall har det ingenting med din vekt å gjør, har skjøl lagt på meg 16 til nå...synes nesten ingenting av det heldigvis ;)...men merker til de. Så true du skulle snakke med din lege eller j for og høre om det kan være bekkeløsing.

Lyke til videre

Nei det kan vel ikke sammenlignes kynnere og sennestrekk.... det jeg skrev var at kroppen vår en igjennom store forandringer og at kynnere er også muskelsammentrekkninger... sennestrekk er vondt , noen kynnere ikke trenger å være...men kan være... da blir magen din hard og kansje litt ubehagelig... men noen har det jo værre enn andre.....

Annonse

Er det muskel-sene-strekk du mener? Altså kramper i leggene? I såfall kan det komme av at du på grunn av økt vekt og endret kroppsfasong (tyngre foran) går litt annerledes enn før og bruker musklene i kroppen på en litt annen måte enn før. Når musklene i leggene må jobbe mer eller på en annen måte enn det de er vant til, blir de overbelastet. Over tid vil det kunne føre til kramper, og evt senebetennelser.

Hilsen en gravid fysioterapeut

Takker for svar til alle :) Litt koselig å utveksele erfaringer! Ja, det er kramper i leggen...Hehe, ikke behagelig nei! Men, begynner og bli vant til det nå men, prøver og tøye før jeg legger meg men kortvarig glede:D Blir vel i orden når lillegull kommer;) Mn, er 40% sykmeldt nå da.. Merke at det hjelper på ryggen iværtfall .) Lykke til dere og damer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...