¤mamma¤ Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 Sønnen min er 5 1/2 mnd og har akkurat begynt å få litt grøt og fruktpuré om kvelden. Ammer fortsatt en hel del, bl.a ca 3-4 ganger om natten. Begynner å bli litt sliten nå, og lurer på HVORDAN man venner de av med pupp om natten??
Duddlidu Skrevet 21. juni 2007 #2 Skrevet 21. juni 2007 Eneste løsninga er igrunn å bare kutte puppen på natta når tiden er inne. Ofte lønner det seg at pappa'n el. trøster slik at ikke gutten din forventer mat av deg om natta. Du=mat nemmelig. Før du begynner å nattavvenne må du være sikker på at babyen får tilstrekkelig med mat om dagen. Jeg tror helsesøsteren min mente det er når babyen får rundt 2 - 3 faste fulle måltider om dagen. Jeg nattavvente ikke før lillegull var rundt 7,5 mnd, da var jeg sikker på at han tålte natten igjennom god og mett. Lurer du veldig på hvordan og når, så har helt sikkert helsesøsteren til barnet ditt noen gode råd også.
¤mamma¤ Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. juni 2007 Ja, helsesøster sa i forrige uke at han skulle sove natten gjennom når han var 6 mnd (altså om to uker) og det virker helt urealistisk, ettersom han spiser så mye som han gjør.... Han er 69cm og 8kg, så han er jo stor nok...
Duddlidu Skrevet 21. juni 2007 #4 Skrevet 21. juni 2007 Jeg måte som sagt vente til lillegull var 7,5 mnd før jeg syntes at han spiste nok om dagen. begynte med grøt da han var 6 mnd, og da var han absolutt ikke klar for nattavvenning. Det er nok forskjellige fra baby til baby, og forskjellig hvordan mødre og helsesøstre vurderer. Lillegullet mitt er også stor gutt på 6 mnd kontrollen var han 71 cm og 9600g så tror ikke str. nødvendigvis har noe å si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå