nediss Skrevet 21. juni 2007 #1 Del Skrevet 21. juni 2007 hei, er det noen her som har litt erfaring ang. cyste? jeg har hatt veldig vondt på høyre side av magen i en stund, og jeg er i uke 38 nå, og p.g.a. smertene har jeg vært inn og ut av sykehuset, men de fant ingenting og skjønte ikke hvorfor jeg hadde så sterke smerter,men for to uker siden så fikk jeg veldig vondt midt på natta at jeg måtte reise til sykehuset igjen og da oppdaget de at jeg hadde en cyste på 5 cm, først så ville legene stikke hull i den dagen etter,men da jeg gikk dit igjen ombestemte de seg og sa at jeg skulle heller gå på smertestillenede frem til termin, så jeg hørte på dem og går på smertestillenede, bruker dem om natten,det er da jeg har veldig vondt og ikke får sove.... legene sa at den kommer til å forsvinne av seg selv, og at det bare er væske i den...skal tilbake på mandag til ny ultralyd, håper den har blitt mindre... så jeg lurte på om det er noen her som har hatt noe lingnende, og hva legen sa,og om det er noe farlig...... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9653036-cyste/
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #2 Del Skrevet 22. juni 2007 Hei! Jeg hadde en cyste i mitt første svangerskap. Den vokste masse og fort. Endte med at de måtte tappe ut væsken fra utsiden av magen med lokalbedøvelse. Var i uke 12 (mener jeg) da de gjorde det, og de fikk ut 3,2 liter. Denne var nok mye større en din, men jeg husker ikke målene, kanskje helt opp mot 20 cm. Etter tømmingen ble den snart fylt opp igjen, og det ende med operasjon i uke 15 eller noe sånt. Du har jo kommet langt i svangerskapet, men jeg ville nok bedt de holde et øye med den etter fødsel også. Vær obs på at hvis den sprekker av seg selv, vil væsken i cysten flyte rundt i buken og gi store smerter, det samme hvis cysten vrir seg. En cyste som inneholder vann/væske er nesten 100% sansynlig godartet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9653036-cyste/#findComment-9659719
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå