Gå til innhold

Dere med barn fra før

Anbefalte innlegg

Gjest Lenchen
Skrevet

Er svangerskapene deres veldig forskjellige? Til nå er mine to svangerskap som dag og natt. Sist var jeg kun plaget av tretthet på denne tiden. Nå er jeg så dårlig og kvalm at jeg nesten ikke vet hvordan jeg skal komme meg gjennom dagene. Datteren min er riktig nok 9 år nå, så kanskje alderen min spiller inn? Hvordan er deres svangerskap i forhold til hverandre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt forrige svangerskap var som ditt, trøtt var det eneste jeg var. Nå er jeg uggen og til dels uvel i bølger, men ikke så mye at det er veldig plagsomt. Mer en god indikasjon på at ting er bra. Men det kan være litt slitsomt når jeg sitter der på jobben og ikke helt vet hva jeg skal gjøre fordi jeg er uvel. Min datter er 17 mnd.

Skrevet

Hei.Akkurat det samme her.Forrige gang(har en 3 år gammel gutt)kastet jeg opp hver morgen fra uke 5 tom. uke 17.og så var det ikke mer.Bortsett fra litt hodepine.Denne gangen har jeg vært kvalm fra første dag,og da døgnet rundt.Oppe om natten for å spise,mye hodepine.En svær mage som det ikke går å skjule:-)Har fått akupunktur som har vært genialt,men jeg må ta det veldig med ro,ellers blir jeg skikkelig ille:-s.Er 12 uker i morgen og skal på min 3. UL på onsdag.Har hatt en MA og fått ekstra oppfølging,men på onsdag skal jeg inn for å utelukke kreft,noe det sikkert ikke er,men de så noen væskefyllte rom i magen min(sikkert ufarlige cyster).Greit å være sikker.Så får jeg jo sett nurket en ekstra gang også:-)

Lykke til videre:-)

Skrevet

Jeg har ei jente på 9 mnd, og dette svangerskapet er heeelt annerledes. Forrige gang var jeg stup trøtt, men hadde ingen kvalme. Nå har jeg vært kvalt fra dag en. Utrolig slitsomt forresten, å gå hjemme i permisjon med datteren min, når det føles som jeg må kaste opp hele tiden. Det er helt klart ulempen med å få barn så tett!! (Sikkert fler ulemper og fordeler:), men dette var ikke helt planlagt).

Noen sier det kan være annerledes fordi jeg venter et annet kjønn nå? Er selv ganske sikker på at det blir ei jente. Noen meninger? :)

Skrevet

samme her. forrige svangerskap var eg kjempe trøtt, thats it.

denne gangen e eg super kvalm, må passa på å ikkje bli for trøtt, for sulten eller for mett.

jenta mi e 18mnd no..

kanskje d blir en gutt denne gangen????

Skrevet

Samme her! Forrige svangerskap var jeg kjempekvalm de 3 første månedene. Denne gangen er jeg bare super trøtt. Noen som vet når denne trøttheten forsvinner?

Skrevet

Alle mine 4 tidligere og nå 5. svangerskap har vært forskjellige. Så jeg tror ikke det finnes en "fasit" for hvordan det oppleves.

Det er sikkert mange som har like også, og noen sier jo at man kan se på hvordan mødrene hadde det... men som sagt, jeg er gravid for 5. gang, og det har vært forskjellige symptomer osv hver gang.

Skrevet

I forrige svangerskap kom kvalmen momentant idet jeg entret uke 5 og der var den til tulla var født, dag ut og dag inn. Denne gangen har jeg kastet opp tre ganger, er litt kvalm innimellom men ikke i nærheten av så gale. Er i uke 8 nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...