Anonym bruker Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 Jeg tar meg i å stadig lese om mødre som lever og ånder for mannen og barna sine og som er leie av at fedre drar på pub....Jeg lever og ånder for sønnen min så lenge han er våken, og ikke i barnehagen(han er det beste som har hendt meg), men når helgen kommer er jeg så rastløs!! Jeg er 29 år, og har alltid hatt et stor sosialt nettverk der festing har vært en del av livet - hver helg. Fremdeles tiltrekkes jeg av god vin, mat og gode venninner i helgene, gjerne en kveld hver helg...Føler meg nesten unormal. Jeg synes det ikke er så stas å dra ut på byen, men mer den venninnesnakken og kosen med vin. Men, med respekt for min samboer (som er mer hjemme i helgene enn meg), og at jeg vil våkne opp i god form til min families desposisjon dagen derpå begrenses festingen noe. Men jeg må på fest i allefall en gang i mnd....Jeg synes det er godt å bli litt full, missforstå meg ikke, men da slapper jeg av fra hverdagen tjas og mas med fulle jobber, barnehage og evige plikter. Hvordan er dere andre? Samboeren min synes det er helt greit at jeg flyr ut titt og ofte, men moren min synes vel kanskje jeg burde vært mer hjemme...Jeg ser jo at mange roer seg veldig ned etter mann og barn...
~sjiraff~ Skrevet 21. juni 2007 #2 Skrevet 21. juni 2007 Tror ikke du er så veldig unormal ) Jeg har nok ikke behov for en fest/venninnekveld hver helg, men tipper vi i snitt har barnevakt 1-2 ganger i mnd for å gjøre noe sosialt. I periodevis er det ofte, andre ganger er det 1-2 mnd mellom. Forrige helg var vi i Kr.sand på bursdag, nå i helga var vi i Italia og denne helga skal vi ut en tur her vi bor. Barnevakt tre helger på rad. Jeg ser ingen grunn til å bure seg inne med mann og barn. Man skal leve et liv utenom barna også, få litt annen input.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #3 Skrevet 22. juni 2007 Jeg tror jeg kan skjønne deg...da jeg var 29 bodde jeg utenlands i en storby og levde ungkarskvinne-livet. Ble mor først endel år senere. Nå har jeg ikke særlig behov for festing, men det koselig å møte venninner og skravle. I mitt tilfelle blir det nå mest til lunsj eller kino, evt. møtes med barna...Men har fått festa fra meg endel, da. Syns det høres ut som du finner en bra balanse. ikke noe galt i dra på fest 1 gang i mnd. :-) Og drikkingen begrenser seg selv siden du må være i god form for barna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå