chianti70 Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 Til mandag skal jeg til samtale med gynekolog på det sykehuset jeg skal føde. Vi skal snakke om fødselsmetode. Snakket med jordmor om det i dag også, og ble i grunn ikke klokere. Etter at forrige fødsel endte i hastekeisersnitt etter at jeg hadde forsøkt å føde lillegutt normalt, lurer jeg på hva jeg skal gjøre nå. Jeg har ikke angst for fødselssmertene, men vil jo at ungen skal ha det bra. Jeg er selv født med keisersnitt slik som sønnen min, og av samme grunn - vi har ikke snudd oss den siste halve gangen rundt og har ligget som stjernekikkere. Vi måtte begge hentes ut ved hjelp av keisersnitt. Narkosen gjorde at jeg ikke kom til meg selv før tre timer etter at gullet ble født og fikk derfor ikke oppleve at han kunne finne brystet. Ammingen fikk jeg ikke til, og med midlertidig anemi og påfølgende svimmelhet orket jeg ikke mye. Denne gangen vil jeg gjerne ha en annen fødselsopplevelse. Kunne jeg bare få føde naturlig vaginalt så vet jeg at det hadde vært det beste for meg og barnet, men hva om det setter seg fast i bekkenet igjen og at det ender meg keisersnitt igjen? Jeg vet ikke hva jeg skal si på sykehuset jeg. Ønsker jeg et bestilt keisersnitt, eller skal jeg forsøke meg på en vaginal fødsel hvor muligheten er stor for at tang eller sugekopp må brukes. At jeg muligvis sprekker eller må klippes må også tas med i betraktning, men det går jo det også, bare barnet har det bra. Er i villrede...
chianti70 Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #2 Skrevet 22. juni 2007 Er det ingen som har noen tanker om dette og som kunne hjelpe meg med å vurdere dette? Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre...
2. gangs Skrevet 22. juni 2007 #3 Skrevet 22. juni 2007 Skjønar godt at du er i villrede....det hadde eg vore og....Du er jo i dei beste hender da.....kanskje dei undersøkjer deg og for å sjå om du kan føda normalt. Fordi om du måtte ta ks forrige gong, kan denna fødselen, eller det vil den mest sannsynleg, vera anleis. Ingen fødsel er lik. Snakk med gynekologen og jm....og bruk tida etter samtalen på å tenka. Det med at ein har "same fødselen" som si mor, kan både eg og syster mi skriva under på at ein ikkje har. Det er som du seier på slutten her....det viktigaste er at Du og Barnet har det bra. Og jm og legar er der for deg og barnet ditt. Dei vil deg ditt aller beste!!!! Lykke til!
nicco Skrevet 23. juni 2007 #4 Skrevet 23. juni 2007 Nå sitter ikke jeg på info om dette er noe som kan gjenta seg.....Tror likevel at JEG ikke ville tatt sjansen. En vaginal fødsel er jo fantastisk, men ikke når det nesten går galt eller det blir haste ks. Tenk også på at du vil ligge kanskje flere timer i fødsel og lure på hvordan det vil ende....tror jeg ville blitt litt stresset av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå