JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 Hun er fem uker i morgen, burde jeg ha startet med det allerede? Hvordan er den enkleste måten å få det i henne på? Innbiller meg at det fort blir mye klin...
snartmammapåny Skrevet 21. juni 2007 #2 Skrevet 21. juni 2007 Jeg fikk utdelt tranflaske og slike doseringssprøyter på hs på 6ukers kontrollen så antar at det er ved 6 uker man skal begynne.
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. juni 2007 Å, fikk du det på helsestasjonen? Så kjekt da, er det slik overalt eller er det noe spesielt for din kommune?
ღDidrikmamsenღ Skrevet 21. juni 2007 #4 Skrevet 21. juni 2007 Tenkte det var slutt på det nå jeg. Fikk ikke utdelt noe jeg nei. Men fikk det med storesøster. Trodde de kanskje hadde gitt seg med å plage i små barn tran jeg
snartmammapåny Skrevet 21. juni 2007 #5 Skrevet 21. juni 2007 Ja jeg fikk det iallefall utdelt, tror de fleste hs deler ut, men det er mulig det ikke er alle. Fikk til og med velge mellom vanlig og med sitron smak;) hehe Har ikke kommet så langt at jeg har begynt å gi det til småen enda. Må vel kanskje begynne i kveld. Gjelder vel å begynne så tidlig at småen ikke sjønner at det smaker vondt. Takk for at du minnet meg på det;)
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 21. juni 2007 Hmm, da venter jeg og ser hva som skjer på 6ukers kontrollen jeg da, hun overlever sikkert 1 1/2 uke til uten tran tror dere ikke? Hehe:)
snartmammapåny Skrevet 21. juni 2007 #7 Skrevet 21. juni 2007 Har god erfaring med at det går bra med 1 1/2 uke til, så det kan du nok trygt ta sjansen på hehe
DiddiDaddi Skrevet 21. juni 2007 #8 Skrevet 21. juni 2007 Anbefalingen er å gi fra barnet er 4 uker, men det spiller jo ingen rolle med noen uker fra eller til ) Vi begynte med å ha litt tran på fingeren som hun smattet i seg, deretter økte vi forsiktig opp til 2,5 ml (som er dosen når de er 4 uker). Nå er hun straks 6 mnd, og vi har økt gradvis opp til 5 ml (er dosen de skal ha fra 6 mnd og videre). Det letteste er å gi med teskje eller sprøyte, vi har brukt sprøyte - har gått kjempefint, men litt gris er det jo ) Gir det før kveldsstellet, når hun er naken, så er det lett å vaske av henne etterpå.
lisje marthemora Skrevet 21. juni 2007 #9 Skrevet 21. juni 2007 lisjemora vår får D-vitamin dråper og ikke tran. det var hs som anbefalte det fordi hun gulper mye,og tran ødelegger klærne. Det er heller ikke den fæle smaken på det.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 21. juni 2007 #10 Skrevet 21. juni 2007 fra 4-6 uker skal man begynne.. Begynn med noen dråper opp til 2,5 ml. og øk gradvis til 5 ml.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 21. juni 2007 #11 Skrevet 21. juni 2007 Vi fikk forresten beskjed på apoteket om at de minste barne ikke skulle ha tran med sitronsmak eller andre typer tran en den "vanlige", var visst pga. noen av tilsetningsstoffene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå