Gå til innhold

Oj, burde jeg ha begynt å gi henne tran?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er fem uker i morgen, burde jeg ha startet med det allerede? Hvordan er den enkleste måten å få det i henne på? Innbiller meg at det fort blir mye klin...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk utdelt tranflaske og slike doseringssprøyter på hs på 6ukers kontrollen så antar at det er ved 6 uker man skal begynne.

Skrevet

Å, fikk du det på helsestasjonen? Så kjekt da, er det slik overalt eller er det noe spesielt for din kommune?

Skrevet

Tenkte det var slutt på det nå jeg. Fikk ikke utdelt noe jeg nei. Men fikk det med storesøster. Trodde de kanskje hadde gitt seg med å plage i små barn tran jeg

Skrevet

Ja jeg fikk det iallefall utdelt, tror de fleste hs deler ut, men det er mulig det ikke er alle. Fikk til og med velge mellom vanlig og med sitron smak;) hehe

Har ikke kommet så langt at jeg har begynt å gi det til småen enda. Må vel kanskje begynne i kveld. Gjelder vel å begynne så tidlig at småen ikke sjønner at det smaker vondt.

Takk for at du minnet meg på det;)

Skrevet

Hmm, da venter jeg og ser hva som skjer på 6ukers kontrollen jeg da, hun overlever sikkert 1 1/2 uke til uten tran tror dere ikke? Hehe:)

Skrevet

Har god erfaring med at det går bra med 1 1/2 uke til, så det kan du nok trygt ta sjansen på;) hehe

Skrevet

Anbefalingen er å gi fra barnet er 4 uker, men det spiller jo ingen rolle med noen uker fra eller til :o) Vi begynte med å ha litt tran på fingeren som hun smattet i seg, deretter økte vi forsiktig opp til 2,5 ml (som er dosen når de er 4 uker). Nå er hun straks 6 mnd, og vi har økt gradvis opp til 5 ml (er dosen de skal ha fra 6 mnd og videre).

Det letteste er å gi med teskje eller sprøyte, vi har brukt sprøyte - har gått kjempefint, men litt gris er det jo :o) Gir det før kveldsstellet, når hun er naken, så er det lett å vaske av henne etterpå.

Skrevet

lisjemora vår får D-vitamin dråper og ikke tran. det var hs som anbefalte det fordi hun gulper mye,og tran ødelegger klærne.

Det er heller ikke den fæle smaken på det.

Skrevet

fra 4-6 uker skal man begynne..

Begynn med noen dråper opp til 2,5 ml. og øk gradvis til 5 ml.

Skrevet

Vi fikk forresten beskjed på apoteket om at de minste barne ikke skulle ha tran med sitronsmak eller andre typer tran en den "vanlige", var visst pga. noen av tilsetningsstoffene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...