Gå til innhold

Hvor går "grensen" ang febernedsettende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han tok 3-mnd vaksinen igår og idag har han 38 i feber. Ikke sutrete, men litt medtatt.

Er det for lite for å gi tablett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noen spesiell "grense" for når man kan ta paracet. Stort sett er det allmenntilstanden som avgjør om du bør gi eller ikke. Det er du som ser barnet og du som bestemmer om han skal ha eller ikke.

Skrevet

Da jeg ringte på legevakten med samme problem, anbefalte de meg å gi Paracet hvis tempen ble over 39 grader. Hvis han virket som han hadde smerter (urolig, gråter mer en vanlig el), kunne jeg gi uavhengig av feber.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Tror ikke det er særlig behov for det hvis han ikke sutrer...en ting er hvis de ikke sutrer fordi de ikke har energi til det (altså at de er skikkelige syke), men det der er jo bare en naturlig reaksjon på vaksinen, og ikke så mye feber, så tror det går greit. Men dette er MIN mening da og det uten å se åssen han har det.

Skrevet

Maja tok vaksine idag... Hun er veldig rolig og trøttere enn vanlig. 38 i feber hun også, men jeg merker ikke noe mer enn at hun er en anelse varm i panna. Gir henne ingenting ennå så lenge hun er så rolig. Ser ut som om hun har det bra, smiler og pludrer :o)

Helsesøster sa at de brukte å gi paracet ved 39,5 grader, men ved vaksine skulle man heller se an formen enn tempen :o)

Skrevet

eg var på kontroll i dag med min 3.mnd gamle gutt og fikk vaksine...

helsesøster sa at eg skulle ikkje spare på paraceten om han fikk feber eller bare var litt ut av seg... de skulle ikkje ha unødvendig ubehag!

gi ein paracet mener eg!

Skrevet

Jeg går aldri etter hvor høy feberen er når jeg gir paracet (untatt hvis den blir veldig høy da). Har barna vondt/ubehag, og har 37,7, så får de en paracet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...