Anonym bruker Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 Og er det noe jeg kan gjøre for å få de bort?? Hun har de i panna og i kinnene.. Ser ut som et utslett av noe slag...
Kondis som en murstein Skrevet 21. juni 2007 #2 Skrevet 21. juni 2007 Sikkert bare slike hormonprikker (som helsesøster kalte det). Forsvinner som regel like fort som de kom )
mittlillebøllefrø&bøllefrøkna Skrevet 21. juni 2007 #3 Skrevet 21. juni 2007 Det er nok bare melkeutslett som det kalles. Ikke noe farlig;)
wenchejinta Skrevet 21. juni 2007 #4 Skrevet 21. juni 2007 jent mi er 4 uker har også prikker i ansikt, det er hormon utslett sa helsesøster til meg i dag, men de går bort av seg selv, kan godt smøre med parfymefri krem/lotion, så tørker ikke huden så lett vr rådet jeg fikk
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 21. juni 2007 #5 Skrevet 21. juni 2007 Det kan være pga varmen også, lillesnuppa her har også slike, de dukket opp for ca tre uker siden og kommer og går litt fremdeles. Merker at de blir sterkere og det blir flere hvis hun blir varm eller veldig hissig.
sunbeamen Skrevet 21. juni 2007 #6 Skrevet 21. juni 2007 eg kutta ut rød saft,alt som var laga av frukt som epler,pærer og appelsin, og syltetøy. gul saft gikk bra! og da forsvant disse prikkene veldi fort! er jo råd å prøve. de forsvinner innen 2 dager!
*toppris* Skrevet 21. juni 2007 #7 Skrevet 21. juni 2007 det kommer da helt an på hva slags nupper det er, noe kan være hormonutsløett, andre varmeutslett også kan det rett og slett være en allergisk reaksjon.. det mest vanlige i ansiktet er nok hormonutslett. Så lenge det ikke blir betent (svulmer med gusjete væske evt rennende) så er det ikke farlig og forsvinner av seg selv. Varmeutslett er mest "vanlig" i nakken, halsområdet som fx på brystet/øverst på ryggen, områder der man har lett for å svette og bli klam. Da er det å vaske med vann og tørke, evt regulere varmen med klærne. Ang allergi så varierer jo dette fra barn til barn og alderen på barnet. Da er det best å rådføre seg med en lege.
kokosbolle Skrevet 21. juni 2007 #8 Skrevet 21. juni 2007 Knerten min hadde også det samme da han var rundt en mnd. HS sa det var hormonutslett, men det ga seg ikke, og da tipset hun meg om å smøre med en krem som heter A-derma. Vi smørte morgen og kveld og litt etter litt, forsvant det. Det tok noen uker, men nå har han ikke hatt det på 2 mnd!
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 22. juni 2007 #9 Skrevet 22. juni 2007 Har pappaen båret henne? Både eldstegutten på 2,5 og lillemor på 3 uker får røde prikker når pappaen bærer de.. Årsaken - han bærer de og lener kinnet dems mot sitt og sjeggstubbene lager røde prikker på huden dems.. Han prøver å la være, men det er fort gjort å glemme seg.. Han kjenner jo ikke selv at det stikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå