Anonym bruker Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 sørger dere for aktivt å oppsøke smitteringer slik at barna kan få sykdommene? Jeg har vurdert ikke mmr-vaksinasjon av min lille, men da ser jeg samtidig at jeg er forpliktet til å oppsøke disse ringene slik at sønnen min ikke vil bli en potensiell smittebærer for andre barn der foreldrene enda ikke har fått vaksinert eller tatt en veloverveid avgjørelse anng vaksinasjon..og hva føler dere for at det er en såpass stor risiko for hjernehinnebet og lungebetennelse (og andre luftveisinfeksjoner) ved meslingutbrudd?er det en risiko det er verdt å ta når man (utifra mitt syn) samfunnshelsemessig er forpliktet til la barna bli smittet av meslinger? Jeg har svært få betenkninger ang å la sønnen min få både røde hunder og kusma, men sliter litt med å vel vitende la han bli smittet av meslinger..
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2007 #2 Skrevet 21. juni 2007 Har aldri vært i nærheten eller hørt om noen som har fått smittet unger i "smitteringer". Røde hunder og kusma kom helt uten at vi kjenner til flere som var smittet. Kusma sto på i 3 dager og røde hunder ca 5 dager. Ungene lekte, virket opplagte og var IKKE sengeliggende i disse dagene. Det hysteriet omkring meslinger forstår jeg lite av. I snitt så det 2 barn av meslinger hvert år før introduksjonene av MMR-vaksinen. Ettersykdommer kan selvfølgelig gi ubehageligheter, men ettersykdommer som er mer alvorlig kan man få etter en helt allminnelig streptokokkinfeksjon eller ulike forskjølelsesvarianter. Dessuten så var det ikke frykten for disse 3 barnesykdommene som var årsak til at MMR-vaksinen ble introdusert, men et samfunnsøkonomisk spørsmål:-)
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2007 #3 Skrevet 21. juni 2007 Jeg er helt enig i det du sier over her, men nå har jeg heller aldri sagt at jeg er bekymret for røde hunder eller kusma. Av erfaring vet jeg at slike ringer eksisterer og blir brukt, og siden jeg har den oppfatningen at jeg ikke vil "presse" min overbevisning om at vaksinering ikke nødvendigvis er så bra på andre foreldre som ikke måtte dele dele denne oppfatningen ser jeg det som at jeg har et ansvar for at barnet mitt får disse sykdommene;) Jeg mener også at på mange måter vil det være bedre for sønnen min sitt immunforvar at han får bekjempe disse virusene i en ung alder. Men det er nå meg. Men siden argumentet om farlige ettersykdommer blir så hyppig brukt i denne debatten, når det likevel er en like stor risiko for at barnet vil oppleve det samme om det ikke blir vaksinert, blir litt for unyttige argumenter for meg. Og vet at denne vaksinen ble framstilt grunnet samfunnsøkonomiske aspekter, på samme måten som at de nå skal inkludere en vannkoppvaksine, og den tankegangen er jeg i mot. Så du ser-vi er i bunn og grunn enige;) Undrer meg bare over hvilke argumenter folk har for ikke vaksinere jeg? Syns ikke det er en så utrolig lett avgjørelse;)
Happy Ignorant Skrevet 21. juni 2007 #4 Skrevet 21. juni 2007 Hva tror dere er den mest ideelle alderen for ungene å gjennomgå barnesykdommene? 2-4 år? 1-8 år kanskje, eller?
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2007 #5 Skrevet 21. juni 2007 Tror nok det er best at de går gjennom barnesykdommene mens de enda er barn jeg, altså før de kommer i puberteten:) Og skulle man føle for å gi dem vaksinen likevel, er det jo ikke no i veien for at de får den litt seinere enn etter det oppsatte programmet.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2007 #6 Skrevet 21. juni 2007 Lite ps; hvis ikke barna mine har fått sykdommene før de har nådd puberteten kommer jeg nok til å vaksinere dem-det med tanke på det ubehaget sykdommene kan medføre for voksne, for ikke å snakke om at røde hunder ikke er heldig under en graviditet.
Happy Ignorant Skrevet 21. juni 2007 #7 Skrevet 21. juni 2007 Vurderer å oppsøke smitte om ungene ikke har hatt sykdommene innen en viss alder, så slipper vi det dillemmaet i puberteten.
Gjest Skrevet 22. juni 2007 #9 Skrevet 22. juni 2007 ....sønnen min sniker seg mot 11 år nå....og det eneste han har hatt er vannkopper.....men har hittil ikke hørt om noe som har hatt noen av mmr-sykdommene.... hvoe finner man smitteringer????.....jeg kunne veldig godt tenke meg at han ble smittet før pubertet......
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #10 Skrevet 25. juni 2007 Nei, det er ikke lett å finne noen som har mmr-sykdommene. Det er fordi vi andre vaksinerer det vet du....
Happy Ignorant Skrevet 26. juni 2007 #11 Skrevet 26. juni 2007 Jasså, du anonym! Så rart at vaksinerte får både meslinger og kikhoste, da..! En av grunnene til at det er vanskelig å finne smitteringer er at hysteriske vaksinefanatikere tidligere har drevet heksejakt og meldt folk som har avertert etter smitte til barnevernet. Rama! Prøv å ringe vof. Mener å ha lest at de har hjulpet folk å komme i kontakt med smitteringer tidligere. Vet ikke om det er noe respons å få der nå, men ett sted må man jo begynne. Et annet alternativ er jo å starte sin egen smittering. Her feks eller på en annen måte! Vi vil være med i så fall.
Gjest Skrevet 26. juni 2007 #12 Skrevet 26. juni 2007 jepp....vi må tipse hverandre dersom vi hører om smitte.....får ta tipsene på pm sånn at vi ikke får ubehaglige velmenende henvendelser fra offentlige instanser i regi av vaksineligaen.... men faktisk; i italia praktiserte de lenge 24 timers statlig forvaring/kidnapping av barn for å tvangsvaksinere om foreldrene nektet....det er litt sånn x-files.....hehe.....ser det for meg......sånn 50-talls fake ufo som snitter tretoppene dinglende i en nylon sytråd....biiiip...biiiip.....nå kommer abduction-staten med piller, sprøyter og stæsj.....det er egentli sånn vi driver på med uland....durer rundt i hvite frakker og putter kvikksølv og gudveit åssen virus inn i ungene dems mens vi smiler...og koser dem på hodet....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå