Gå til innhold

Nettopp fått vite at jeg ikke har hatt eggløsning..

Anbefalte innlegg

..og dermed fått pergotime tabletter. Blir min første kur, men først må jeg få igang mensen, som har forsvunnet fra meg..! Har fått tabletter for det også.. Veldig rart dette her, trodde egentlig at alt var i orden "der inne" siden jeg har blitt gravid før, dog det er veldig lenge siden. Anet jo noen ugler i mosen, men..

Dere som bruker pergo, hvordan vet dere når eggløsningen kommer..? Gyn sa ca dag 12-14, men kan jeg stole på det 100% ?

Leste også at "bivirkning" var tvillinger evt. flerlinger: er det noen av dere som har fått tvillinger/flerlinger ved bruk av Pergo..?

Veldig nytt for meg dette her, så det dukker opp nye spørsmål hele tiden, håper dere holder ut med meg fremover!!!!!

Hilsen en "ny" sliter

Fortsetter under...

Hei!Jeg har det akkurat som deg!Jeg prøver på nr 2(har prøvd i 1 år) og det siste halve året har jeg ikke hatt mens.Det viser seg at jeg ikke har eggløsning.Alle hormonprøver er normale.Mystisk!Men nå har jeg gått på Primolutt-tabletter for å få mens og så har jeg tatt pergotime 5 dager(2 tabletter pr dag).Nå i disse dager får jeg forhåpentligvis eggløsning!Blir spennende å se om jeg blir gravid!Jeg fikk beskjed at eggløsning var 13-15 dager, men jeg tar ingen sjanser.Jeg tenker 10-18 dager:)

Jeg har hele livet(siden jeg var 15) gått på p-piller og da jeg sluttet med dem før mitt føste svangerskap ble jeg gravid etter 2 mnd!Etter jeg fikk første barn har jeg ikke gått på p-piller så min konklusjon er at det hadde vært lurt å gå på p-piller etter første sv.skap.Men det er jo for sent nå.Min datter er snart 3 og det haster med å bli gravid!!!:):)

Jeg også ble gravid på p-piller, men mistet desverre i min uke 12 (fosteret uke 10) . Var veldig overaskende, men etter den gangen sluttet jeg med prevansjon å stertet på spirejakta, desverre uten hell. Kanskje det var hormonene fra p-pillene som regulerte den gangen? Gud vet..!

Gyn sa til meg at om ikke jeg ble gravid denne pp, ville hun at jeg skulle komme tilbake og få tilskudd på østrogen, for den var litt lav. Ellers var alt greit, og hun kunne ikke forklare meg hvorfor jeg ikke fikk eggløsning. Merkelig, syntes nå jeg.

Jeg har begynt på provera idag, for å få mensen igjen, tok innvendig UL og gyn mente det så ut som jeg akkuratt hadde hatt mensen, men den har jo vært borte i nærmere fem uker. Mensen har vært fryktelig ustabil en stund. Kunne din lege si noe om hvorfor du ikke hadde eggløsning? Syntes dette er så rart jeg forstår du, er jo så naturlig å ha det liksom..!

Ellers blir dette veldig spennende, blir nærmest den aller første prøvemåneden dette nå, kan jo ikke regnge de andre gangene hvor mulighetene har vært minimale..! Vet ikke om jeg har hatt el i det hele tatt jeg..! Jeg fikk også beskjed om å ta to tab i fem dager, er dette en dobbeltkur? Helt fersk jeg ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...