Gå til innhold

tom fostersekk.....


lully

Anbefalte innlegg

noen her inne som har opplevd tom fostersekk... men at kroppen ikke forstår det og at man alikevel fortsetter som gravid... fikk vite det i dag jeg.. venter på time på sykehus.. må vist til utskarping.. hadde håpet at medesinsk abort kunne brukes .. er i uke 8 nå... noen med erfaringer på dette .. ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg opplevde dette i høst (blighted ovum), ble oppdaget i uke 11. Kjipt å tro at en har et foster inni seg som vokser - for så å finne ut at det er tomt. Lurt av egen kropp, rett og slett. Hormonene er jo beklageligvis de samme, så det var en turbulent tid i etterkant. Jeg måtte på revisio, men før de kom så langt kom det ut av seg selv.

 

Jeg er gravid igjen nå i uke 9, har vært på UL og fått konstetert et embryo med hjerteslag. Du går en tøff tid i møte, men det ordner seg til slutt - ingen grunn til at dette skal skje igjen. Selv var jeg bare opptatt av å bli gravid igjen så fort som mulig, klarte ikke gi slipp på gravidfølelsen. Min samboer reiste utenlands på jobbing en liten stund etter BO, og vi har ikke fått til å prøve før i mai - og da ble det full klaff. Tror nå at en liten pause har vært godt for oss.

 

LYKKE TIL, JEG TENKER PÅ DEG OG VET HVA DU GÅR GJENNOM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å blø i mitt første svangerskap i februar,- først bare som 'spotting', men etterhvert mer sammen med kramper i maven. Dagen etter dro vi til klinikken og fikk ultralyd. Vi hadde aldri tatt ultralyd før, og fikk et lite sjokk da vi bare så en tom fostersekk der inne. Hun som tok ultralyden mente at vi kanskje var mye kortere på vei, eller at noe var galt. Deretter tok jeg en blodprøve som bekreftet at hch-nivået var på vei nedover. Legen bekreftet at dette var en SA (spontanabort), og det virker kanskje som om du har hatt en MA (missed abortion). Jeg var mellom 6-7 uker på vei. Det var aldri så veldig vondt, og blødningene opphørte etter ca. en uke.

Legen forklarte veldig lite om hvorfor dette kunne ha skjedd, men litt research på nettet har gjort meg ganske sikker på at det var en såkalt Blighted Ovum,- at egget blir befruktet, men ikke utvikler seg. Jeg tror en BO kan ende både som en SA eller som en MA, men vet ikke nok om det til å kunne uttale meg sikkert.

Jeg håper dette var til noe hjelp for deg selv om jeg endte med en SA og du en MA. Vi ble forresten gravide igjen i 2. pp. etter dette, og er nå snart 9 uker på vei. På mandag så vi nurket på ultralyd, og alt er bra! Noen hevder at kroppen er mye mer mottakelig etter å allerede ha vært gravid, så det går sikkert bra med dere neste gang! :-)

 

Stor klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fostersekk så så og si tom ut på onsdag. Er i uke 6. Må tilbake om en uke. Dersom det er en abort fikk jeg fortalt at jeg kunne få en tablett. Den kunne jeg ta hjemme. Andre alternativet er utskraping. Har du hatt noen blødninger, utflod eller smerter i forkant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...