lillesprelle Skrevet 21. juni 2007 #1 Del Skrevet 21. juni 2007 Har en jente på 6 uker som jeg har ammet med brystskjold siden fødselen. Ønsker svært gjerne å slutte med skjoldet, men det har vist seg å være vanskelig. Har forsøkt rådene som er på ammehjelpens internettsidermed å tilby brystet først uten skjold eller å ta skjoldet av etter at utdrivningsrefleksen er i gang. Hun har til tider tatt brystet og sugd en del uten skjold for så å slippe taket og ikke få nytt tak igjen. eller hun suger og slipper kontinuerlig. Har også forsøkt å klippe litt og litt av skjoldet, men da nekter hun å ta det. Har de siste dagene/uken merket at hun tar brystet lettere og oftere uten skjold enn hun gjorde før. Så i forgårs kuttet jeg skjoldene helt ut og tilbyr bare brystet uten skjold. Det har vært litt kaving og mye svette og tårer, men hun suger! Men det er ikke altid hun klarer å åpne munnen nok, og av og til kaver hun på med å suge og slippe. Jeg er så redd for at hun ikke får nok i seg. Jeg har supplert med kopp- mating med mm ved et par måltider. Jeg håper at hun vil glemme stimuleringen skjoldet gir og godta brystet mitt. Er det noen som har erfaring med å slutte brått med skjold? Noen som har noen tanker omkring dette de vil dele? Hun virker fornøyd mellom måltidene, og om nettene har hun sovet like lenge som hun pleier. Hvis hun ikke får nok i seg i et par dager, vil dette "rette seg opp igjen"? Vil ikke hun "gi beskjed" hvis hun ikke får tilstrekkelig i seg? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9650580-hjelp-avvenning-av-brystskjold/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå