Gå til innhold

Fostersekk tom????

lully

Anbefalte innlegg

hei noen her inne som har opplevd åp ha en tom fostersekk.. mens alt annet går sin vante gang... er i min 8 uke nå.. tidlig ul.. og der sa di at det var en tom fostersekk---- hm.. er kjempe gravid jeg.. ømme pupper og småkvalm.. æsj alså--- forige gang fikk jeg sa i uke 6 .. blir gal av dette jeg ... må vel ha utskraping nå da ?? vil helst ha medesinsk abort.. noen som vet ??????

Fortsetter under...

Jeg har opplevd det. Eller riktigere: gyn. sa at fosteranlegget hadde slutta å utvikle seg så tidlig at de ikke kunne se det. Oppdaga det ikke før i uke 10....

Kvalmen og ømme pupper forsvant ikke før jeg hadde utskraping. Fælt å tenke på at kroppen var gravid lenge etter at det ikke stod til liv lenge der inne.

Det samme har nettopp skjedd med meg! Var i uke 10 pluss 3 dager. Har hatt utskraping i dag. Masse symptomer, kvalme hver dag og ømme bryster, oppblåsthet, forstoppelse.. og til og med voksende mage, selv om livmoren visstnok ikke var så stor.

Ekkelt å gå så lenge og tro at man er gravid. Hva skal man tro neste gang liksom??

Ja, har dessverre opplevd det samme. Var 10 fullgåtte uker da det ble oppdaget på UL. Hadde da hatt litt blodig utflod noen dager, og var derfor jeg tok UL. Hadde som deg hatt symptomer på graviditet hele tiden, og magen vokste. Samme dag som jeg var på UL, fikk jeg kraftige og vonde sammentrekninger i livmoren, kjentes ut som kraftige kynnere eller svake rier,disse vedvarte i ca. et døgn. Da kom fostersekken ut av seg selv.Hadde ny time til UL senere den uken, og de konstaterte at det meste hadde kommet ut, så slapp utskrapning. Blødde i ca en uke etter at fostersekken kom ut, hadde også kontraksjoner som liknet på etterrier i noen dager. Jobber nå for fullt med å få på plass en ny spire, er i min andre pp etter at dette hendte. Håper vi slipper å vente så lenge denne gangen, gikk nemlig 1,5 år før jeg ble gravid nå sist. Har en frisk gutt på 3,5 år fra før.

jeg opplevde det samme:-(. Ul i uke9, og legen så kun en tom fostersekk. Hadde stor voksende livmor, men altså ikke noe foster i den. Var også som deg veldig "gravid" ihht symtomer . Fikk beskjed om at det nok i løpet av noen uker kom til å forsvinne av seg sev, eller at jeg kunne få med.abort, på den måten at det da satt igang sammentrekninger i livmoren, slik at "restene" forsvant da, og at jeg slapp å gå og vente på det som likevell ville sje innen noen uker. Satte tablennene i skjeden og blødde ut fostersekk etter ca.7timer, litt etterblødning de neste 10dager. Nå prøver jeg igjen og håper! Men var trist!! Er egtl trist for det enda, men håper på ny spire som sitter og er der neste gang! KLEM

Annonse

så trist å høre at dere opplevde dette - men samtidig godt å se at vi er mange som deler en slik opplevelse! Jeg har faktisk ikke hørt om noen andre her inne, har følt meg litt alene med denne opplevelsen. Tenkte som dere at jeg hadde "vært lurt" lenge. var engstelig hele svangerskapet - så lenge det varte - men hadde ingen fysiske grunner til det, ingen tegn på at noe var galt. tok likevel en innvendig ul i uke 12, og da fant de bare en tom fostersekk. alt ble snudd på hodet - skulle hjem til jul å fortelle at jeg var gravid, men så ble det heller utskrapning på sykehuset hele lillejulaften.

ikke gravid igjen, men nå har jeg fått det hele ganske godt på avstand. nå er fokuset på et godt sexliv, nyte sommeren, samboeren også se hva livet bringer :) (lettere sagt enn gjort, da...)

Lykke til!!!!

Kjenner meg godt igjen, sol. Jeg hadde også en skikkelig dårlig følelse hele tiden, så jeg tenker i etterkant at det var fordi det var tomt der inne. Men jeg følte ikke noe ubehag, hadde vanlig symtomer.

Med meg skjedde dette for en uke siden, jeg kommer meg litt om senn og tenker på andre ting. Men det er ikke så lett å skifte fokus fra det ene øyeblikket til det andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...