Gå til innhold

Blødninger


THKL

Anbefalte innlegg

Håper noen kan svare på dette...

 

Jeg er "bare" 4+4. I går stakk det litt i magen og det kom litt brun utflod. I morges da jeg stod opp hadde jeg blødd ut trusa, og nå er klokka halv fire og jeg blør fortsatt.

 

Regner med at dette er en spontanabort, men blir veldig usikker når jeg leser her inne om at mange har blødd, men at alt har gått bra. Har ikke smerter og det kommer ikke klumper eller noe sånt.

 

Hvor lenge må jeg vente før hcg eventuelt har gått ut av kroppen og en test kan fortelle meg om jeg har abortert? Vil symptomer som tretthet og kvalme forsvinne nå med en gang hvis det er det som har skjedd?

 

Er veldig trist, men forsøker å tenke at grunnen kanskje er at noe var feil.

 

Sol70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har rett i at det absolutt ikke trenger å bety at noe er galt. Lillesøsteren min hadde blødninger som kom når hun likevel skulle hatt mensen i de første tre månedene, og ante derfor ikke at hun var gravid engang. Hun fødte babyen sin for 6 uker siden, og alt er bra. Kanskje det er det du opplever siden du er 4+4 nå? Det er veldig lurt å prøve å ikke tenke så mye på det, for hvis det skulle gå galt så er det jo ikke noe en kan gjøre noe med uansett. Det eneste som hjelper er egentlig å tenke på at hvis du mot formodning skulle være så uheldig å miste, så er det jo bra at naturen 'luker ut' det som ikke er friskt uansett, slik du sier. Jeg tror jeg ville ha tatt kontakt med legen min slik at hun/han kunne ha tatt en blodprøve for å måle hcg, eller noe slikt.

Jeg håpe du snart får bekreftet at alt er som det skal være! Jeg krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å svare på to av spørsmålene dine, men jeg er dessverre ingen ekspert, så ta en telefon til legen din uansett. Dette er det jeg TROR: Såvidt jeg vet halveres hcg-nivået hver dag når en har mistet, så du vil sikkert få et tydeligere utslag om du venter et par dager før du testes. Når det gjelder symptomene tror jeg det avhenger veldig av om kroppen støter det ut selv eller ikke. Jeg har hatt en SA, og da forsvant symptomene et par dager før jeg begynte å blø.

Men husk at det er slett ikke sikkert at du har mistet! Likevel er det jo bedre å bli gledelig overrasket enn veldig skuffet, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! jeg er en av de som har blødd mye og det går bra likevel. Jeg begynte å blø da jeg var 7+5, var på UL dagen etter og fikk se ett bankende hjerte,men legen sa at jeg hadde blodansamling oppi livmoren så jeg kom til å blø mer,jeg er nå 14+0 og blør fortsatt men det er betydelig redusert og bare brunt. Jeg hadde ikke smerter. Når en gravid kvinne blør fra skjeden/livmor før uke 22 så blir det betegnet som truende abort. Jeg ble sykmeldt og har de siste 2 ukene vært aktivt. Jeg hadde styrtblødninger og da kom det mye. Skremmende med disse blødningene,men som sagt så behøver det ikke å bety at noe er galt.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nett lest at så mange som 1 av 3 gravide opplever å blø i løpet av svangerskapet uten at det er noe galt. Det kan være allt fra en liten dråpe til å være ganske mye.... Forfatteren av boka hadde blandt annet opplevd det selv, satt i et møte på jobben, å blødde gjennom alt av klær og ned på stolen.... Ilte hjem , å til legen å der banket det 2 hjerter.

 

poenget mitt er at det er ikke nødvendgvis man mister selv om man blør. Hold motet oppe til du har fått bekreftet/ avkreftet :-)

 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...