Gå til innhold

Vektøkning: Veide 55 for 23 uker siden, nå 67 - 12 opp etter 5 mnd. Normalt?


eggedosis

Anbefalte innlegg

Hei.

vekta øker som bare f. spiser ikke så mye mer enn vanlig.

Noen som har noen tips om hvordan jeg kan holde dette under kontroll?

Er dette unormalt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff hørtes ut som meg.. har også plutselig gått opp uten å spise mer. veide 54 og nå 60. siden jul omtrent. skikkelig kjipt. lurer på om forbrenningen er gått ned eller noe. det er ikke stoffskiftet, det har legen sjekket. mamma sier det er fordi jeg har blitt voksen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbrenningen endres gjennom hele livet. Stort sett går den ned. At du legger på deg betyr bare en ting. Du spiser mer enn du forbrenner. To måter å gjøre om på det på. A) spis mindre, B) tren mer.

 

Du sier du ikke spiser så mye mer enn du bruker, ergo leser jeg at du spiser mer enn du gjorde før. Kanskje har du lagt deg til noen usunne vaner?

 

Ta å logg ALL maten du spiser i en uke, og så ser du hvor landet ligger. Forskning viser at man har en tendens til å nedvurdere kalorier i det man spiser på omtrent 800 ckal om dag. Husk at en ritzkjeks er 100 ckal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg er godt trent fra før graviditeten, og vet særdeles godt at det man spiser kontra det man beveger seg gjør utstlag på vekta! Jeg lurte bare på om det fantes likesinnede gravide i 6. mnd som har opplevd en kraftig vektøkning. Jeg er liten fra naturens side, og synes bare at jeg ble så fort tung. Uvant å drasse på så mye ekstra! :0) Men det er jo for en god sak så det skal jeg nok ikke sørge over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke med meg at du var gravid. Da synes jeg ikke at du skal stresse med vekta før etter endt svangerskap. La på meg mye i starten på svangerskap nr 2 men ikke så mye i siste trimester. I tredje svangerskap hadde jeg solid vektøkning men det var bare vann. Gikk ned 10 kilo på tre dager. Hun ble født etter 6 mnd da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...