Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Junior på 20 mnd er blitt en skikkelig drittunge for tiden!! meser og sutrer og skal bare ha tutten.. snakker ikke om annen enn "tutta" og au au au alt er vondt og han slår seg gjerne i bordet for å få trøst.. ser vi hardt på han er det aua aua aua... han som vanligvis bare er et stort smil og kjempe blid.. nå er han trassig og sur!! vi får ikke se på han når han leker får ikke i han middag enten han spiser selv eller vi prøver å fore han. Har laga yndlings ,maten han(pølse og stapp) noe som han pleier å spise i bøtter og spann av men nå bare pirker han og vil ned fra bordet og surker og auer seg noe voldsomt!! er dette tras alderen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten trenger oppmerksomhet og straffer dere med sine midler. Han er ikke 2 år en gang.

Og blir kalt drittunge av sin mor. Fysj altså:(

Skrevet

Det er da lov å tenke "drittunge" og jeg regner med du ikke egentlig mener det... Jeg kan tenke slik med mitt barn også (men det er med storesøsteren da).

Uansett, tror det er bare en alder han er inni. Han tester hva han kan få lov til og hva som skjer når han sutrer og styrer slik. Du vet selv om det er et rop om oppmerksomhet, og trenger han det så gi det.

Håper det ordner seg snart. uansett om det går over, så er det en ny fase barnet skal inn i hele tiden. Og det blir ikke akkurat bedre. Mulig du har fått en standhaftig kar.

Lykke til!

PS, til en annen gang: ikke bruk "drittunge" som overskrift. Det høres helt forferdelig og jeg blir ikke overrasket om du får mye pes for det.

Selv vet jeg at man kan føle slik for barnet sitt iblant selv om man ikke mener det i sekundet etterpå.

Skrevet

Kanskje han trenger kos og POSITIV oppmerksomhet.

Ros han hver gang han gjør noe bra. Kos med ham når han har vært snill og fortjener det.

Ikke kos med ham når han er sur, nekter å gjøre som du sier osv... Prøv å gi så lite som mulig negativ oppmerksomhet. Da vil de bare fortsette å gjøre "dumme" ting fordi de vet at de får oppmerksomhet for det.

Skrevet

har samme problemmet med ei på 18 mnd... Men vi har bare begynt å ignorere sutring og masing...la henne rase..til slutt gir huns eg da hun skjønner at hun ikke får noe oppmerksomhet når hun holder på slik...gir masse ros når hun er blid og glad, og gjør positive ting...vi har holdt på en uke nå, og merker forskjell...klart ikke ignorer negativ oppførsel som slåing,biting selvskading osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...