Gå til innhold

5 mm?


Prinsesse Sophia

Anbefalte innlegg

Jeg var på UL i går og gynekologen sa at det målte 5 mm og da var jeg 6+5. Virker ikke det litt lite? altså bare 5 mm, trodde det skulle være større nå. Noen som vet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du går inn på den "fra uke til uke" på menyen til venstre her, så kan du lese litt om størrelser og utvikling osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg leser det sånn at reka er 4 mm i begynnelsen av uke 6 og 8 i slutten. Jeg var 5 mm på slutten. Synes det bare var litt lite utifra alle de målene som har blitt lagt ut de siste dagene. Virker bare som at alle er større enn reka mi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ul da jeg var 7+1 og da var den lille nøyaktig én cm. Men de vokser jo forferdelig fort, så det er nødvendigvis ikke veldig lite at den var 5mm, for før du vet ord av det er den dobbelt så stor. Jeg var på ul igjen 12 dager senere, og da hadde den vokst til 2,2 cm.. Altså 1,2 cm på tolv dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hovedregel er vel at det er stor forskjell på lengden på dette stadiet. Når jeg skriver stor, er det jo relativt, vi snakker tross alt om millimetere!!

 

Tror ikke du skal bekymre deg, dersom du går inn på andre gravid-sider på nett, står det ofte forskjellige mål, innenfor en viss grense. Kanskje de forskjellige nettsidene bruker forskjellige forskningsrapporter.. Hvem vet.

 

Men jeg vil tro at det er som med alt annet som har med kroppen å gjøre, nemlig individuellt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på UL 10+5, da var mini 41 mm. Her på BIM stod det da at den skulle være 6 cm. JM trodde alikevel jeg var 11+3 fordi den var så "lang".

Så det er forskjellige svar på dette:) Og det er nok like normalt med sprik i tidlig vekt som fødselsvekt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig stor forskjell om man måler crown-rump-length eller om man måler fra isse til fot! Det tror jeg kan forklare de store variasjonene i oppgitt lengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, Erisa, det har jeg faktisk ikke tenkt på;) Har automatisk gått ut fra at alt blir målt i CRL! Kanskje ikke rart tassen er lengre på BIM da:)

Da trekker jeg herved tilbake forrige innlegget mitt, grunnet kortsiktig tankegang;)

 

Nå følte jeg meg passe smart ja;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...