Gå til innhold

ingen hjerteaktivitet......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på UL idag pga av blødninger, er 6+4 uker. Legen kunne ikke se noen hjerteaktivitet, og mente embryoet var lite i forhold til antall uker. Man tenker jo på at det evt er feil iforhold til befruktningsdato og at det derfor ikke er noe hjerteaktivitet... Det var så skuffende...trodde jeg hadde en sa i går og ble litt optimistisk da han så den lille, men så kom jeg ned igjen på jorda....

Har fått ny time neste fredag for å se om det har skjedd noe mer....det er lenge til det....

Noen som har opplevd dette...??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke opplevd dette nei, men ville svare likevel. Det går sikkert bra. Har jo lest om mange andre her inne som har forventet å sett et hjerte slå, men som rett og slett ikke var kommet så langt som de trodde. De ser det nok sikkert på neste UL, skal krysse fingrene for deg :)

Lykke til :)

Skrevet

Jeg opplevde dette i forrige uke. Da var jeg 6+3 når jeg var til UL, men legen kunne bare se antydning til fosteranlegg, og ikke noe hjertelyd. Hun mente at jeg kunne være 5+3 og ikke 6+3 slik beregningen min utifra siste mens tilsa. Jeg var på ny UL denne uken, og da så jeg et lite hjertet som banket! :) Legen målte fosteret til 6,2 mm og sa at dette stemte med at jeg ble satt tilbake en uke. Altså så er jeg idag 6+5.

De målte også HCG nivået på meg i forrige uke for å se om de økte, noe det gjorde. :)

Skrevet

å nesten glad for å se innlegget ditt nå....uff ligger her å tenker altfor mye, burde helt sikkert ikke lese så mye her inne for det blir man tullete av.

Har du hatt noen blødninger også eller iom at du har vært på tidlig ultralyd??

Skrevet

Jeg har ikke hatt noen blødninger, men får tett oppfølging pga habituell abort (jeg har mistet tre ganger tidligere). Jeg kjenner igjen følelsen din.

Men de blødningene dine, har du smerter og..? Har lest om mange som har blødninger, men ingen smerter, og da er det veldig ofte OK. Husk at ting er veldig skjørt der nede, og det er lett for et blodkar å sprekke, eller at det er blødninger fra morkaken, og ingen av de trenger å være noe farlig. Har du en SA så fikk ihvertfall jeg veldig sterke mensensmerter i magen og ryggen, og ganske kraftige blødninger.

Jeg ville prøvd å slappe av så mye så mulig (ligge på sofaen og la gubben ta seg av alt) evt ta noen sykedager fra jobben, og prøvd å ikke bekymre meg om jeg ikke hadde hatt smerter. Vet det er lettere sagt enn gjort...

Skrevet

Jeg tror det er store forskjeller ute og går, når det gjelder når man kan se hjerteaktivitet? Har du bommet på terminen med kun noen få dager er det nok til at man ikke kan se noe. Å siden du kunne se fosteret så har du ihvertfall ikke hatt noe SA. Jeg leste i en bok jeg kjøpte i går, at faktisk så mange som 1 av 3 gravide, opplever en eller annen form for blødning uten at det betyr noe. Å det at den var litt mindre enn den skulle vært i uke 6+4 tyder jo på at du ble gravid noen dager seinere enn du trodde :-)

Jeg vet at det føles utrolig lenge ut å vente helt til neste fredag, og det er utrolig vondt å sitte å vente på dommen. Men ta ikke sorgene på forskudd :-)

Ønsker det masse lykke til!!!

Skrevet

Det er godt å få trøst her inne. Begynner å gå opp for meg at det kan ha gått galt. Den siste gangen jeg blødde hadde jeg kraftige menskramper som gikk til bak i korsryggen. Det var da jeg trodde jeg hadde en SA, men det hadde jeg jo ikke. Dagen etter var det de ikke så hjertet slå.

Det kan godt være at det er noen dager feil på tellinga, men det var bare det at legen foreslo ikke det selv. Han spurte bare om syklus og siste mens osv, det var det som ikke var noe særlig betryggende.

Nå har jeg ikke blødd siden onsdag kveld, idag er det fredag. Får ta med alt som er positivt.=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...