BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 Hva kan dere komme paa som gode middagstips naar det er langt over 30 grader i skyggen? Er ikke goey aa staa over ei gryte eller bruke stekeovn da, og enda mindre aa spise varm mat! Det pipler fra panna da ja! Har hatt salat naa to dager alt denne uka, saa jeg tenkte jeg maatte finne paa noe annet naa.. Forslag, anyone?
camilla^ Skrevet 21. juni 2007 #2 Skrevet 21. juni 2007 Ikke akkurat kald mat, men ikke glovarm eller som tar lang tid å lage. 1 skinkeboks som en deler i skiver. Potetstappe (poser er geniale) Kokte egg, minst ett til hver person (ta av skallet) Friske erter Min bestemor bruker remulade, det liker ikke jeg så det bruker jeg ikke. Legger alt på ett fat og serverer. Det syns jeg er deilig og lett sommermat. Ha ett godt brød eller loff til også. Baktpotet Heller ikke kald. Men enkelt. Slenge poteter i ovnen og la dem stå der. Har en dårlig tid kan en ta de på varmluft i en times tid ved 200 grader, evt kortere om det ikke er så store poteter. Snitter en ett stort kryss i de går det enda raskere. Så har en revet mosarellaost, mais, strimlet skinke, kryddersmør evt annet en vil ha. Tar liten tid på kjøkkenet, og ikke noe en må stå over og koke. Kylling Ferdig grillet kylling fra butikken. Stek hvitløks baguetter, evt hvitløkskrutonger. Og en saus en liker (finnes ferdige en kan stappe i microen) og litt salat. (salatbar er genial. Slipper en dele opp selv, og kan ta akkurat det en vil og trenger. Så blir det ikke masse til overs. Ny potetene har kommet, og de er deilige kalde med smør og salt på. Deilig knaske mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå