Gå til innhold

Hvor mye vokser fosteret hver dag?


VirreVirre

Anbefalte innlegg

Jeg har lest om et par stykker her inne som har fått vite hvor langt de er på vei ved å måle fosteret tidlig.

Men jeg får ikke disse til å stemme med mitt mål. Jeg var 6+6 da jeg var på ul. Embryoet målte 8,2mm og legen sa jeg var 6+3.

Noen som kan dette og vet om det stemmer? (jeg ønsker ikke å få tidligere termin enn antatt, for da sliter jeg med å få jobbet nok)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på ul da jeg trodde jeg var 7,5 uker på vei. Lille bøllefrø var er 1,91cm "lang" og jeg ble satt fram til 8+3 :)

 

Men et svangerskap varer ca 40 uker, da babyen blir født er h*n ca 50 ca, så i gjennomsnitt vokset babyen bittelitt mindre enn en mm daglig.. Ble ikke det riktig, tro.. ? Eller ca en mm daglig.. 7 mm på en uke.. ?

Det kan jo stemme det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Ble ikke det litt feil?

1 mm pr dag, 7 mm pr uke, 40 uker, 7 x 40 = 280 mm, 28 cm..

 

Blir vel heller mellom 1,5 mm og 2 mm for dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj, dette ble litt for mye for hjernen mn tror jeg ;-)

Men skal på UL igjen om to uker, så da får jeg kanskje vite mer om det stemmer..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fosteret vokser ikke like mye hver dag gjennom hele svangerskapet.. i 1. trimester vokser det i en rasende fart og ettersom det blir større vokser det mindre hver dag, og mot slutten vokser det ikke mye i lengden, men i bredden og legger på seg mye fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på UL i går og gynekologen sa at det målte 5 mm og da var jeg 6+5. Virker ikke det litt lite? altså bare 5 mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...