VirreVirre Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 Jeg har lest om et par stykker her inne som har fått vite hvor langt de er på vei ved å måle fosteret tidlig. Men jeg får ikke disse til å stemme med mitt mål. Jeg var 6+6 da jeg var på ul. Embryoet målte 8,2mm og legen sa jeg var 6+3. Noen som kan dette og vet om det stemmer? (jeg ønsker ikke å få tidligere termin enn antatt, for da sliter jeg med å få jobbet nok)
*84*-Lykkelig 2-barnsmamma :) Skrevet 21. juni 2007 #2 Skrevet 21. juni 2007 Jeg var på ul da jeg trodde jeg var 7,5 uker på vei. Lille bøllefrø var er 1,91cm "lang" og jeg ble satt fram til 8+3 Men et svangerskap varer ca 40 uker, da babyen blir født er h*n ca 50 ca, så i gjennomsnitt vokset babyen bittelitt mindre enn en mm daglig.. Ble ikke det riktig, tro.. ? Eller ca en mm daglig.. 7 mm på en uke.. ? Det kan jo stemme det
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 21. juni 2007 #3 Skrevet 21. juni 2007 Hmm.. Ble ikke det litt feil? 1 mm pr dag, 7 mm pr uke, 40 uker, 7 x 40 = 280 mm, 28 cm.. Blir vel heller mellom 1,5 mm og 2 mm for dag.
VirreVirre Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 21. juni 2007 oj, dette ble litt for mye for hjernen mn tror jeg ;-) Men skal på UL igjen om to uker, så da får jeg kanskje vite mer om det stemmer..?
Gjest Skrevet 21. juni 2007 #5 Skrevet 21. juni 2007 fosteret vokser ikke like mye hver dag gjennom hele svangerskapet.. i 1. trimester vokser det i en rasende fart og ettersom det blir større vokser det mindre hver dag, og mot slutten vokser det ikke mye i lengden, men i bredden og legger på seg mye fett.
Prinsesse Sophia Skrevet 21. juni 2007 #6 Skrevet 21. juni 2007 Jeg var på UL i går og gynekologen sa at det målte 5 mm og da var jeg 6+5. Virker ikke det litt lite? altså bare 5 mm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå