*jaja* Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 Jenta mi på 18 mnd har feber på 3. dagen idag. Hun fikk det torsdag i 12 tiden. Har lagt rundt 39 om morgene og øker til 40 utover dagen. Jeg gir febernedsettende når den er over 39,5 eller almenntilstanden er skikkelig dårlig. Bør jeg gå til lege med henne idag eller vente til i morgen? Så lurer jeg på om det er noen måte vi her hjemme kan ta urin prøve på henne? På sykehuset fester de små poser på jentene. Selger de noe slikt på apoteket? Har lyst å ta med meg en urinprøve av henne. Hun tar seg av og til der nede og sier AU. Sjekket en gang og da hadde hun akkurat tisset. Det kan også være at bleien er for stram eller noe. Vanskelig å vite
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 21. juni 2007 #2 Skrevet 21. juni 2007 De selger sånne poser på apoteket ja. De er kjempelette å bruke. Bare å klistre på og sjekke etter en time eller to. Så heller du bare urinen over på et steril glass (kjøp det på apoteket - det er det letteste). Lønner seg å ta prøven noen timer før du skal til lege. Og sett den i kjøleskapet etter den er tatt så det ikke blir bakterievekst i den. Jeg ville fått henne til lege. Jenta mi hadde urinveisinfeksjon for noen måneder siden og hadde veldig høy feber. Tissebleiene luktet også litt på morgenen. Men etter to dager på antibiotika var hun veldig mye bedre.
*jaja* Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. juni 2007 tusen takk for svar. Hun ligger nå med urinprøvepose på seg og vi skal til lege 1515
Gjest Skrevet 21. juni 2007 #4 Skrevet 21. juni 2007 Uff, ikke kjekt når disse små er syke! Hvordan gikk det hos legen? Håper det snart er over, og at dukken er på bedringen. Klem
*jaja* Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. juni 2007 Hun hadde ingen infeksjon. CRP på 8 men det var noe blod i urinen så den ble sendt til dyrkning. Får vite om det er noe på mandag. Så da håper vi at det ikke er noenting og sykdommen går over av seg selv Takk for omtanke. Klem tilbake..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå