Gå til innhold

Får ikke til "nesebusemaskinen" jeg........hmmmm. Noen som kan forbarme seg over en stakkar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta på 8 uker er stadig tett i nesa. hun nyser masse men har gjort det siden hun ble født. virker ikke i dårlig form ellers. vondt å høre at hun peser sånn stakkars. Får liksom ikke dreisen på den nesesugeren heller jeg da. Noe jeg gjør galt tro? Skal den blanke plastdelen helt inn i nesa?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klem ut all luft av ballongen, sett den plasttuppen(bruker en som ikke er av hardplast selv) litt inntil neseveggen(får litt vakum) og slipp opp ballongen sakte. Sånn fikk jeg den til:) Lykke til!

Skrevet

så vidt jeg husker, er jo den blanke plast delen litt for stor til å putte hele inn i nesa:))

(finnes kanskje flere typer da??)

men, klemmer du ut lufta før du setter blanke-delen oppi nese åpningen? (og holder gummidelen i klem)? når du slipper taket, suger den til seg luft igjen, og om den er inni nesa da, drar den med seg gørr (ikke mye synest jeg å huske, så må liksom holde på en stund...)

vet ikke om jeg forklarte så godt men...

Skrevet

Det er faktisk også forskjell på hvor gode de er. Jeg har to stykker. Den ene fungerer veldig fint, mens den andre er det veldig dårlig sug i. Kanskje du skal prøve en annen variant. Den som ikke fungerer kjøpte jeg på et apotek, den som fungerer i en babybutikk. De koster jo ikke så mye, og det kan være verdt et forsøk siden hun ofte er tett.

:)

Skrevet

Anna har for store nesebor til at det blir vakum inni der, så jeg klemmer ballongen, putter den inn i nesa, også klemmer jeg litt på nesa samtidig som jeg slipper ut ballongen. Slipper den fort jeg da, syns det funker best. Hverken Anna eller jeg liker den, så her bruker vi Q-tips når busene er så langt ned at jeg får tak i de.

Kan hjelpe å gni de litt i nesa også. Ta en "klypetak" i nesa og gni litt. De puster jo gjennom nesa, så det blir bare for 2 sek om gangen, men det kan hjelpe å få snørr lenger ned og evt at de nyser det ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...