Gå til innhold

Amming og inntrukket brystvorte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei - jeg og samboeren skal snart prøve å bli gravide... det jeg lurer å er om noen andre har inntrukket brystvorte (fikk det plutselig for noen år siden, ble undersøkt for brystkreft men det var det heldigvis ikke) og hvordan de har opplevd det å amme? Jeg ble fortalt at det var 50/50 sjanse for om jeg kan amme eller ikke når jeg får barn... Noen som kan dele noen erfaringer??? På forhånd takk!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg hadde dette problemet på den ene puppen, og det var veldig vanskelig for babyen å få ordentlig tak. Slet veldig med det i begynnelsen, og denne puppen ble jo ekstra sår siden hun stadig mistet taket. Man blir jo uansett veldig sår i begynnelsen, og på denne siden fikk jeg ordentlig vonde sprekker som blødde. Var forferdelig vondt. Du får kjøpt sånn "sugekopp" på apoteket som du kan bruke før du lar babyen få tak. Det hjalp litt. Jeg hadde så vondt en periode at jeg ikke klarte å amme på den siden med inntrukket brystvorte. Pumpet litt forsiktig i stedet.

Dette problemet kombinert med 3 brystbetennelser gjorde at jeg sluttet helt å amme når babyen var 4-5 uker.

Det er sikkert mange som får det til også, men for min del så ble det et problem. Jeg kommer uansett til å prøve å amme med nestemann også. Morsmelk de første ukene er vel bedre enn ingenting.

Lykke til :lo)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...