Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Hva synes dere om det og hvorfor? Klarer ikke bestemme meg...
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 21. juni 2007 #2 Skrevet 21. juni 2007 Jeg var veldig usikker selv men vi bor i Norge et veldig trygt land og hadde det vært skumle tilfeller så hadde ikke vaksina blitt anbefalt av helsefolk heller... Tulla tok den og gikk så bra så vanlige feber syptomer og en veldig trøtt baby men det gikk fort over. Anbefaler deg og snakke litt med HS om det jeg var helt forvirra intill hun forklarte og prata.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 21. juni 2007 #3 Skrevet 21. juni 2007 Den nye vaksinen er mot noen pneumokokk bakterier som kan gi hjernehinnebetennelse. Den er spesielt tilpasset de bakteriene som kan skape sykdom hos de aller minste barna...........Jeg stoler på norske helsemyndigheter når det gjelder vaksiner og tror at for 99,99% av barna så er dette en trygg vaksine.... Alle medisiner kan ha bivirkninger til og med medikamenter som paracet som er noe mange foreldre gir barna sine veldig ukritisk og uten å tenke over at det faktisk er et medikament med sine virkninger og bivirkninger............Derfor kan selvfølgelig noen reagere på vaksiner.... Hvert år dør flere ban i Norge av hjernehinnebetennelse. Jeg tar ingen sjanser med mine barn hvertfall og gjør det som gir minst sannsynlighet for at de skal bli alvorlig syke å dø....Det vil da si at jeg vaksinerer dem.......Dessuten mener jeg at det er et sosialt og samfunnsmessig ansvar å vaksinere barna sine. På den måten blir sykdommer utryddet....
*bolla pinnsvin* Skrevet 21. juni 2007 #4 Skrevet 21. juni 2007 Jeg vaksinerte gutten vår, men jeg ville aldri i verden ha tatt den avgjørelsen basert på svar jeg hadde fått her inne.
HØNAogEGGET *har født* Skrevet 21. juni 2007 #5 Skrevet 21. juni 2007 Jeg syns vi har en slags plikt til å vaksinere barna våre. Vaksinasjonsprogrammet er til for to årsaker. Det ene er å beskytte hver enkelt mot en infeksjon. Det andre er å hindre smittebærere som kan smitte andre som er svake, f.eks barn som har fått kreftbehandling og har dårlig immunforsvar, eller andre som av ulike grunner er ekstra sårbare. Tenk bare på hvorfor man vaksinerer gutter mot røde hunder?? Røde hunder er i utgangspunktet ingen farlig sykdom, men den er farlig for gravide, da sykdommen skader fosteret. Så for å unngå at 50 % av sammfunnet går rundt og er potensielle smittebærere vaksineres også gutter. Har ikke hørt om noen alvorlige bivirkninger av vaksinen. Min gutt fikk hverken feber eller andre plager etter han ble vaksinert på 3 mnd kontrollen. Han fikk alle vaksinene.
Learning to fly Skrevet 21. juni 2007 #6 Skrevet 21. juni 2007 Var også i tvil om den nye vaksinen. Leste mye positivt om den (søkte på nettet), men fant også noen "spørsmål" om den i negativ retning. Hadde bestemt meg att viss ikke helsesøster klarte å overbevise meg på helsestasjonen, så ble det ikke. Hun overbeviste, så han fikk. Har ikke hatt bivirkninger, er nå tre dager siden vaksinen. Mitt hovedargument mot ikke å ta, var at den er så lite utprøvd. Bare 5-6 år gammel. Men det viser seg at den kom på 80 tallet en gang, da fikk bare noen spesielt utsatte vaksinen, bare de siste årene den er tilbudt alle. Så da var den ikke så "ny" likevel. Så han har fått, og angrer ikke. Senvirkninger er vel mindre sjangse for å få, enn å få de sykdommene de er vaksinert mot, og som faktisk KAN ta livet av de. Det er mye man ikke vet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå