Gå til innhold

Hva hvis noe skjer med meg?

Matja

Anbefalte innlegg

Pappaen til Nikoline bor jo i England, og vil egentlig ikke stå på noen papirer. Jeg har blitt overtalt av en venninne og nav til at han skal stå der, så nå gjelder det å få han med på laget.. Han må underskrive farskapspapirene og alt det der før jeg får han som far.

Men så har jeg begynt å lure litt... For hva hvis noe skjer med meg? blir Nikoline sendt til England da?? Det kan jo verden bare drømme om, for det skal IKKE skje!! Jeg har tenkt på å oppnevne en verge her (min bror og konen), men er det gyldig liksom? Kan faren kreve henne selv om han egentlig ikke er interessert? Eller blir hun evt bare plassert der?

Noen som vet??

Fortsetter under...

Hei. Har også tenkt tanken. Snakket med advokat om saken. Mye av disse sakene går på skjønn. Jo mindre innteresse far har vist for barnet, jo mindre er sjansen (nesten ingen sjanse) for at han får hovedomsorgen for barnet om du skulle være så uheldig å utsettes for en ulykke og omkomme.

Om en slik sak skulle skje så vil "de" (staten) se hva som er best for barnet. Greit å skrive på noen papirer at det er din bror og kone som får hovedansvaret om noe skjer med deg. Staten kan alikavell gjøre bestemmelser som kansje kan virke overkjørende på etterlatte om de mener det er best for barnet. Bank i bordet for at det ikke hender med noen av oss!

Husk at ingen kan tvinge deg til å skrive far sitt navn. Det er ditt valg. Selv om det er et tøft valg, så må du vurdere både å skrive han opp veid opp mot ulempene om å ha han oppskrevet.

Lykke til med alle tankene dine, hehe sitter inne med mye av de samme tankene.

Sorry at jeg er så feig å skriver under med anonym, vet bare fra tidligere at det er ganske heftig diskusjoner her om far ukjent på papiret eller ikke, men det er ditt valg. Du MÅ IKKE skrive han opp om du ikke føler det er riktig, ingen som kan tvinge deg til det. Din avgjørelse, du må se hva som er best i din situajson og selvfølgelig for ditt barn :)

....samme situasjon her....utenlandsk far.....kommer ikke til å la han underskrive før etter fødsel og helst etter at jeg ser hvordan det går mellom han og meg.....

jeg regner fødsel som mest kritisk med tanke på at noe kan skje meg....sånn sett velger jeg å la han underskrive etter fødsel på sykehuset.....

men statsborgerskap følger mor således vil ikke barnet kunne taes ut av landet uten videre heller.....

men det er lurt å ha tenkt igjenom disse tingene.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...