Honningmelon Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Jenta mi er 7 mnd, og hun sover absolutt best hjemme i senga. Hun sovner etter hvert i vogna, men sover ikke lenge nok til at hun blir uthvilt. Så når vi er borte er det litt vanskelig med søvn. Har prøvd reiseseng hos besteforeldrene, men hun blir nok utrygg i en annen seng og annet rom, så da bare skriker hun. Så hva gjør dere, hvis dere må bort, og han/hun må sove borte?
Tingelingelate med to tomater Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Tuppa her er også snart 7 mnd og hun sover best i senga si...dessverre:-( Er min skyld da jeg har lagt henne der istedenfor å legge henne ut i vogna. Men med mini hjemme har det vært så lettvint å bare legge henne i senga. Der sovner hun med en gang om hun er trøtt og kan sove ganske lenge. I vogna tar det lang tid før hun sovner og helst mens jeg triller. Og det er veldig variabelt hvor lenge hun sover der. Nå skal jeg og barna til søsteren min i en ukes tid og er veldig spent på om hun legger seg til å sove i reisesenga. Tiden vil vise:-)
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 Mn er også sånn. Han er 15 mnd og har alltid vært sånn. Heldigvis har han sovet godt i svigermor sin sprinkelseng så hun har ofte vært barnevakt for ham når han sover og jeg må avgårde. Har vært veldig heldig med det. Men må man ut, så må man ut. Kan jo ikke bli sittende inne heller bare fordi de skal sove. Spesielt nå som det er sommer og man gjerne er mer på farten. Men min gutt sover gjerne to ganger når han sover lite første gang. Så det går jo greitt. Men skulle jeg få en baby til skal jeg love deg at den skal få lov til å sove i vogna si på dagtid!!! Mye enklere syns jeg!!
Honningmelon Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. juni 2007 Jenta mi har sovet godt i vogna i flere mnd nå. Men, plutselig var det stopp... sov alt for kort. Men, når jeg la henne i senga sov hun lenge, og var uthvilt. Virker som om hun trives bedre når hun kan få boltre seg litt.
SnupsaTupsa Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 Hei! Snuppa her er vel like gammel som din... Hun har konsekvent blitt lagt i vogna etter den værste kulda var over i vinter pga at storesøsteren aldri har villet sove noe annet sted enn i sin egen seng, og i tillegg har trengt mye søvn, så det har vært håpløst å få gjort noe de siste par årene nærmest... Men hun har begynt å bli veldig urolig... sover max en time på dagen, og det er ikke sammenhengende. Det er natta her ca 19.30-8, men hun sover jo ikke!!! sover til ca 24-1tiden og er bre urolig etter det... etter 3-5 er det håpløst!!! og jeg er TRØTT! men lurer på å prøve senga på dagtid og se om det kan hjelpe... Søvn avler søvn er ihvertfall eldstesnupp her et godt eksempel på
Honningmelon Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. juni 2007 Spørs om du må prøve senga, ja :-) Tungvint er det, men hvis det hjelper på nattesøvnen er det sikkert verdt det. Jeg måtte bare prøve senga da det ble myyye sutring på kveld (trøtt unge)...
Learning to fly Skrevet 21. juni 2007 #7 Skrevet 21. juni 2007 Alle mine tre har vært slik. Sover de en ny plass, tar det lang tid før de sovner, så alt blir "ødelagt". Får ikke nok søvn osv. Så når iv reiser på ferier, så blir vi en stund:) For da går det ett par døgn, så er de inni normal rytme igjen. Og mine sover ikke lenger om morningen f.eks viss de har sovnet seint om kvelden. tvert om da våkner de gjerne ENDA tidligere, slik at de får enda mindre søvn.(
Learning to fly Skrevet 21. juni 2007 #8 Skrevet 21. juni 2007 Svar på spørsmålet ditt er: viss vi må bort, så er vi på rommet, legger oss med de, til de har sovnet. Det tar lang tid, men eneste mulighet. jaja.
SnupsaTupsa Skrevet 21. juni 2007 #9 Skrevet 21. juni 2007 samme her, Texasgirl! Om vår eldste er sent i seng er hun automatisk tidlig oppe. håpløst, for det blir en vond sirkel veldig fort. Var i hellas i fjor sommer og da ble det mye sutring og lite søvn. Var glad vi var 2 uker, for hun brukte nesten hele første uka å komme inn i noe rytme. Hadde henne med meg 5 dager til newcastle i våres, og det var BARE rot. Føler det er først nå at hun har kommet til seg selv igjen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå